Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKryštof
Autor
Thea v tramvaji
Kryštof
Asi jsem se narodila
omylem.
Měla jsem být kluk.
Už pro mne měli
vybrané jméno,
ale pak se to celé nějak
zvrtlo.
Mám pocit,
jako bych na tenhle život
nebyla stavěná!
Na všechny ty normální noci
plné starostí,
kdy nezamhouříš oka.
Jako Kryštof bych
třeba nebyla tak emocionálně
nestabilní
a věděla bych,
kam se nalévá
chladící kapalina.
29 názorů
Radovan Jiří Voříšek
31. 10. 2021Pro mě na pomezí poezie
a to nemyslím negativně, velmi rád v těch okrajových luzích hledám
A tak jo, tohle vysvětlení beru. Tak se měj!
Thea v tramvaji
29. 10. 2021Venco díky za ktitiku! Neberu to zle, neboj :) A vůbec nevadí, že máme každý na poetiku textu jiný názor. Je přirozené, že se né všechno všem líbí. Pro mne je poetika dost často úplně mimo tradiční básnický slovník. Díky za návštěvu a krásný pátek přeji.
A máš pravdu - možná by to byl spíš námět na povídku, ale já mám strašně málo času na delší literární útvary :)))
Ponocnej Venca
29. 10. 2021Podle mě tohle vůbec není báseň, ale šest oznamovacích vět zapsaných netradičně do sloupečků, přimlouval bych se tedy spíše za prozaickou formu.
Proč to není báseň? Protože se autorka nevyjadřuje básnickými výrazovými prostředky. V celé "básni" jsem našel jedinou metaforu, a to přirovnání dětské duše k motoru, kdo kterého lze nalít chladící kapalinu - dře to, ale jde to, nicméně na báseň to je málo.
To si neber nijak zle, Theo; vidím, že své čtenáře sis už našla.
Kluci jsou možná ještě méně emocionálně stabilní než dívky. Já si myslím, že vždycky hlavně záleží na tom, jací lidi nás obklopují. Zhrzení tatínci, kteří chtěli syna - pokračovatele rodu, a mají jen dcery, to musí být pohroma. Tip.
Thea v tramvaji
25. 10. 2021Zuzulinko (Lukáši) tak to je pecka s tou kozou :))) Ségra mne taky nechtěla. Chtěla místo mne nanuk :)
já měla být Lukáš:-) ségra mě za to, že jsem holka nenáviděla... a holčičí jméno neměli... až babička řekla, že budu Zuza jako její koza:-)
Kdysi jsem si myslela, že muži to mají lehčí. Myslím, že jsem se pletla.
Text je výbornej. Tip a.
Můžu Tě ujistit, že ani Kryštof není zárukou emocionální stability, vím to, máme ho v rodině :)
Sandra a Kryštof, keby viem ako, tak sem dám srdiečkové emoji :-) vy ste sa tuším naozaj našli. Prajem vám obom všetko dobré :-)
Moje dcera by byla Tadeáš a já prý Václav. Kam se lije nemrznoucí směs vím. A prala jsem se líp než kluci. Ale jako ženská jsem velmi spokojená :-)))
Black8 - můj muž David měl být Sandra :) Ale pokud by to tak bylo, tak by určitě Kryštof chodil se Sandrou! Díky za návštěvu :)
Pekný postreh, myslím si, že je veľa žien, ktoré mali byť chlapcami, ale neviem, či sa to aj opačne tak často vyskytuje... kluci, ktorí mali byť dievčatami... kto vie, aké majú oni problémy :)) *
ale ale nikdo tu není omylem, o jaký emoční stabilitě to mluvíš? já to měl hromadu let jako na horský dráze, naštěstí mám žaludek jako z ocele, takže jsem při tom ani nezvracel :D
já jsem měla být Ivan...po narození mi k vybranému jménu dodali jen "a"....ale sígr jsem byla jako kluk...a dokonce to umím s vrtačkou...:-)))....*/***
Goro - děkuji :) Mne to napadá až teď, poslední dobou, když už nejsme nesmrtelní, ani nikdo kolem nás.
Jsem taky ráda, že tu máme Theu /v tramvaji/, kdo ví, z jakého dopravního prostředku by se vyřítil Kryštof!
Pěkná myšlenka, taky mne mnohdy napadají podobné...
Thea v tramvaji
22. 10. 2021Kočkodane, gabi a zvedavče - díky za podporu :)
No já už to od minulého víkendu taky vím... Rupla mi v transporteru nějaká hadička, co vede vodu a hned bylo vidět, kde ta chladící kapalina má být a není :) Všechno vyteklo a dým jako u Rákosníčkova rybníku. Ale všechno zlé je k něčemu dobré :)
poznám kopec emocionálne nestabilných chlapoov, dokonca aj takých, ktorí neveia, kam sa nalieva chladiaca kvapalina ;)
drž sa! a držím palce
gabi tá istá
22. 10. 2021moja Ivana mala byť Tomáš a s istotou viem, že ona vie, kam sa nalieva chladiaca kvapalina aj kopec iných mužských záležitostí ovláda... to dáš, Kryštofe :)
Jako Kryštof bys ale možná až moc dobře věděla, kam se nalévá zrzavá voda a měla teď třeba už pivní mozol a tvrdší jatýrka. Mně se tvoje pohlaví moc líbí. (ale i bez brzdové kapaliny již brzdím... mrk)