Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seklícka
Autor
Dagmaram
26 názorů
Morticia Adams
30. 10. 2021Ach, ta první strofa..už jen ta za tip. *
Morticia Adams
30. 10. 2021Ach, ta první strofa..už jen ta za tip. *
Morticia Adams
30. 10. 2021Ach, ta první strofa..už jen ta za tip. *
Evženie Brambůrková
26. 10. 2021Po zamyšlení hodnotím kladně :-)
Jedním z nejslavnějších básníků - alkoholiků a narkomanů byl Edgar Allan Poe. Přečti se jeho báseň Ulalume(samozřejmě v angličtině, ale na internetu jsou i české překlady). To je jedna z nejznámějších básní napsaných v rauši.
hm, nevím jestli jsem četla báseň psanou v rauši,
vlastně nemám načtené žádné básně, jen sem tam něco na písmáku
Půl na půl? To asi máš pravdu, co se prožívání života týče. Dost básníků pilo a bralo drogy, takže by jim rozhodně racio neuškodilo... Na druhé straně si myslím, že spousta suprových básní vzniklo v rauši. Mně se to sice nelíbí, ale je to fakt. Intuice, nebo možná podvědomí někdy prostě potřebují odšroubovat zátku. Pak vyletí džin z lahve a možná splní, co si budeme přát.
proteže jsem ti odpověděla tohle:
tak takový citát od Platóna, to je pro mě nová věc a líbí se mi.
Ono opravdu básník musí být trochu narušený a zrovnováhy, aby se vrtal v realitě a neustále ji přesýpal pod různými úhly.
Realista život odžije, básník to prožívá
nejlépe být půl napůl :-)
tak takový citát od Platóna, to je pro mě nová věc a líbí se mi.
Ono opravdu básník musí být trochu narušený a zrovnováhy, aby se vrtal v realitě a neustále ji přesýpal pod různými úhly.
Realista život odžije, básník to prožívá
nejlépe být půl napůl :-)
Celý život si pamatuju jeden Platónův citát: nikdo, kdo není šílený, nemůže být skutečným básníkem. Vyrazilo mi dech, že něco takového řekl filosof, racionalista, který básníky nesnášel. Jediný druh poezie, který považoval za žádoucí, byly oslavné básně o velkých osobnostech, které prý stmelují stát a národ.
Dagmaram - hele, znáš komika jménem Bill Burr? Konkrétně se mi při čtení vybavila tahle pasáž interview s Conanem O'Brienem... ;-)
Irčo, je to jak píšeš, spíše než poezie, poeticky laděná mínění
díky, žes mi nastavila zrcadlo :-)
Dobře sesumírované vtipné i vážnější "rady, návody" pro život beru, Dášo... ale už mlčím:-)
blacksabbath
24. 10. 2021tady jsem zakořenila do hloubky...ukládám si...*/**********************
Ahoj Kočkouši, já si považuji, že mě čteš. A za humorovitý komentář díky. Smajlík poletucha
Osobně si myslím, že nejsem blázen, když čtu tvoje dílka. S hlavou jako střep jsem od žádného ještě neletěl. (voliérovitý smajlík)