Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDRKOTÁ . . .
Autor
blacksabbath
Není klidný - kdo překročí
stopy větru před sebou
den má kožich šedých myší
chlad zastýlá do límců.
Osamělé barvy tlejí
zadupané do bahna
oči tuhnou v torzech stromů
závěť slunce drkotá . . .
59 názorů
blacksabbath
29. 01. 2022Děkuji za přízeň
blacksabbath
19. 01. 2022Děkuji za zanechanou stopu...přeji krásný den!
Proč ty bys taky něco mazala? Čtenáři tvoje básničky chtějí. Ty moje chtějí jen občas. Málokdy.
blacksabbath
11. 11. 2021Vidíš....to já jsme nesmazala nic i když .....když se vrátím k těm prvním....leckdy se podivuju, že jsem je napsala......ale proč je mazat, když už jsou na světě?....No proč???.....
A ty už žádnou nemaž!!!!!!! Nech je žít a vracej se k nim. A po čase ...když si je přečteš... tak si řekneš....dnes bych to napsala takhle nebo takhle....nebo...jo...nic bych na ní neměnila.....................
blackie,
je fajn, když některá básnička (Kouzelná flétna) stále žije. Ale 99 básniček smazaných a jedna stále živá, to není moc dobrá bilance. V roce 2017 jsem se už trochu polepšila. V loňském roce jsem byla pěkně rozjetá, jenže do toho přišel Covid, zavřely se knihovny a měla jsem utrum. A teď to hrozí zas. Proto dávám do placu víc básniček, než je zdrávo. Bojím se že každá z nich může být zase nadlouho poslední.
blacksabbath
11. 11. 2021Než jsem stačila dopsat přišlo mi další avi:-))))))))....taky jsem se to jala kontrolovat:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
blacksabbath
11. 11. 2021No...zůstala tam Kouzelná flétna......:-))))) a dostala dva výběry.....(a nejen tato báseň)..podle mě je parádní...ještě se k ní vrátím......nejsem sice odborník, ale mně se tvé básně libí!!!! a to ti fakt nemažu med kolen úst:-))))
Ne - nezmizely! Zkontrolovala jsem právě svou autorskou stránku a z r 2014 tu zůstala Kouzelná flétna. Čtenáři ji chtěli, tak jsem ji tu nechala. U ní ale obrázek nebyl, protože je to taková dadaistická bláznivinka.
Ano. Každé dílko v sobě něco nese. Některá dílka v sobě nesou hlavně důkazy o autorově neumětelství.
Moje obrázky taky časem zmizely, ale je mi to fuk, protože jsem stejně smazala všechny básničky z roku 2014. Aspoň doufám.
blacksabbath
11. 11. 2021Zdravím Alenakar.....já jsem si před časem také črtala obrázky k dílků, ale po čase zmizely......:-(((...a proč píšeš, že "nepodařenou"??? Každé dílo v sobě něco nese!!!!
děkuji za tvá písmenka
Já mám v počítači své fotky - velmi podobné... Kdysi dávno (rok 2014) jsem své básničky na Písmáku "ilustrovala" svými fotkami a grafikami. V mém případě by ale asi ty "ilustrace" příliš zastiňovaly mou nepodařenou poezii. Takže jsem od toho upustila.
blacksabbath
09. 11. 2021Nani:-))))).....děkuji:-)))))
blacksabbath
09. 11. 2021Peter....vďaka.....:-))))
blacksabbath
08. 11. 2021Safiáne .... tvé kritiky si vážím.....děkuju moc!!!
blacksabbath
08. 11. 2021Jane.....v metropoli to asi...zatím ... až tak znatelné není - co?...:-))))))
blacksabbath
08. 11. 2021Maruško....studí - studí....když jdu ráno s psíkem jsem ráda, že ho mám na vodítku.....v té mlze ...:-))))))....odpoledne jsem vozila nejmladší vnouče v kočárku....ruce jako led....už budu potřebovat štuclík:-)))))
Zdravím z Budějc a přeji ti krásný večer!
blacksabbath
08. 11. 2021ukrytá......ráda jsem se s tebou - ruku v ruce - prošla...:-)))))))))))))))))))
cassy........před chvílí jsem odevzdala tři vnoučata....to by se také mohlo počítat -co?
Děkuji moc za krásné komentáře a přeji vám pohodový večer!
blacksabbath
08. 11. 2021j.f.j. .................netWoore.......děkuji za vaše stopy u dílka
Klidný večer!
blacksabbath
08. 11. 2021AFRODITO.....to já děkuji....:-))))
Al. ......děkuji za souznění
Alenakar . jak jsem už psala vesuvance - nefotila jsem to já, ale tohle foto přesně zapadlo to toho rána
Přeji vám pohodový večer!
Evženie Brambůrková
08. 11. 2021Krásné, ale už to studí.
V sobotu hladilo slunce vršky našich Lužických velehor a úpatí se povalovala v mracích.
Skvělá básnička i fotka. Tos fotila? Taky strašně ráda fotím podzimní mlhu. Tip.
jako Šeherezáda vyprávěla tisíc a jednu noc příběhy svému králi, tak kreslíš barvy podzimu...ale ona během toho času stačila porodit tři syny...tak nevím, asi zůstaneš jen u těch barev....................
Básnička se čtyřmi sedmnáctislabičnými strofami, majícími kořen v nepřiznaných haiku. Taková haikustrofa je pěkný stavební kámen.
Ano, přiznám se (i když mě kvůli tomu pořádně setřeš), že tohoto Matesa neznám. Mám však ještě v paměti Malé televizní sázení. A v dětství jsem dost škrábal sám sebe, protože jsem míval kopřivku.
blacksabbath
07. 11. 2021Jani, dobrý večer......děkuji....bohužel tu fotku jsem nefotila já:-(((...ale přesně vystihuje dnešní ráno u nás....
Bene......proč "Promiň" ?...vždyť tvůj první komentář mně potěšil....................
Promiň - Tvé verše jsou samo výtečné! Ale to už beru jako samozřejmost. Prostě to máš v sobě. Aneb komu není z hůry dáno... :)
blacksabbath
07. 11. 2021Bene......dík, že jsi si zadrkotal se mnou:-)))...klidný večer přeji!
***NÁDHERNÁ FOTKA!!!***
A příběh k ní už si -s dovolením- prožiju svůj... ;)
blacksabbath
07. 11. 2021Ty neznáš Matesa???...Stírací los Mates?
Je to asi takhle:
"Poškrábejte Matesa na uších. Pokud na obou uších najdete symbol Matesa, vyplazený jazyk Vám po setření ukáže částku"
Ivi, trochu jsi mi zamotala hlavu svými orgány. Teď mám na mysli ty v komentáři (viz „učima“). Pokud je však Mates zapomenutý čert, tak se kloním (pominu-li ocas) spíš k tomu, že měl velké uši. (smajlík s učima jako Hurvínek)
blacksabbath
07. 11. 2021Děkuji, že jsi se prošel se mnou....přeji pohodový večer
Morticia Adams
07. 11. 2021Taky mám rada tu podzimní atmosféru.
blacksabbath
07. 11. 2021Luboši, drkotala jsem zimou - páč mě jen tak něco nevystraší - protože jsem si nevzala čepici a šálu ani kožich - tudíž nemáš co prášit. Smajlík s učima jako Mates.
zelenda .... děkuji za zastavení se
Irčo, dievča, Morticia, Renato....já ten podzim prostě miluju....i těma mlhama a sychravostí a drkotáním v časném ránu a pachy tlení .... podzim pohnojí a příroda si odpočine....aaa pak bude na jaře silná....teda ta příroda...jaká budu já - to se uvidí.....:-)))))))
Dales - hospoda....tam je hlasitě......šup do přírody - budeš zírat, jakej je tam klid....ale doporučuji do termosky čaj...:-)))))))
Děkuji, že jste se prošli se mnou a přeji pohodový zbytek neděle!!!!!
Ivi, ale no tak... nemusíš přece v hrůze drkotat zuby, vždyť já ti za tohle dílko vyprášit kožich nechci. Takže se klidně hoď do klidu. (tlejíc... pardon, tlemící se smajlík)
Morticia Adams
07. 11. 2021....osamělé barvy tlejí zadupané do bláta...líbí. I ten zbytek. *
dievča z lesa
07. 11. 2021bŕŕŕ ... keď ja rada tajomnú hmlu aj tú sychravosť ... kráčať a vydýchať civilizáciu ... ale ak ktosi nemá kde hlavu zložiť ... ach!!!
Podzim je pro tebe, Ivi, inspirace k tvorbě, kam se podíváš, a dělíš se s námi...
Plísně houby baktérie — mají hodokvas, barvy ani teplo k němu nepotřebují… A ty pachy… Vlastně jsi mě poslala do nějaké dobře osvětlené hospody.
Aru....to nejsou písmenka z rukávů....jsou z mé kopfy....:-))))
Milane......ráno bylo prostě "brrrrrrrr"
Nikolasi...díky!
Pánové.....přeji vám pohodovou neděli!
blacksabbath
07. 11. 2021Abakus.....vzpomínám.....
keď ja som naposledy púšťala draka.....tak mi uletel......možno doletel až k vám a možno sa tam zachytil na nejakom stromčeku...mimochodom...ďakujem krásne a prajem veľa vetra - pre drakov:-)))))))))))))
blacksabbath
07. 11. 2021Gabiko....neviděla, ale.....asi nechce hrabat dvakrát...:-)))))
teda tu je slnko a bezvetrie - to asi súvisí s tým, že vlani deti namaľovali drakov - tento rok na jeseň som k nim spravila konštrukciu a čakám na vietor...
gabi tá istá
07. 11. 2021môj sused včera oberal listy zo stromov! to si už videla? asi aby už mal pokoj
blacksabbath
07. 11. 2021Gabiko - vítej...čekala jsem na tebe....:-)))))...prajem príjemnú nedeľu
blacksabbath
07. 11. 2021Jarmilo....v lesíku, kam chodím brzo ráno venčit kamaráda....bylo dneska úplně takhle.....jsou tam osiky, břízy a javory.....na nich jen sem tam lísteček a ta krásná žlutá podestýlka, která ještě před pár dny žlutě zářila a šustila.....už nezáří a nešustí......děkuji ti a přeji krásnou neděli
Bojí se a třese se, že vítr barvy vytřese. Vidím z okna asi to stejné co ty, šedou oblohu a foukající vítr. Ale na stromech je ještě listí, tak úplně šedý kožich to ještě není. Ale bude. (Bříza je tom už mizerně, ale jiné stromy ještě ne)
Pěkná náladovka.