Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePan Šneček
Autor
Kamamura
Šimon Šneček - Úspěchy uspěchaných
Kupředu pádí
úspěšné mládí;
Zvířený prach.
Blahobytu sen
v můru proměněn;
zbývá jen strach.
Tak pozornost se odvádí
směrem od stáří ke mládí.
Chceme svobodu jen,
dělat si, to co chcem,
chceme chtít šťastnými být.
V šmouhu mění se vjem,
v noc se mění náš den,
jen v noční tmě nezabloudit!
Nad Anor Londo slunce zapadá
a stín se dlouží v zahradách
do kterých se nevrátí král...
16 názorů
Ponocnej Venca
14. 11. 2021To jsem z toho jelen.
Morticia Adams - tak navrhni alternativní formulaci. Když se to panu Šnečkovi bude líbit, tak báseň jistě opraví, a tebe uvede jako spoluautorku, jestli budeš chtít. Literatura tím může jen zbohatnout.
A nemýlíš se, jedná se skutečně o referenci na hru Dark Souls od japonského vývojáře jménem Hayao Miyazaki, (je to mezi vývojáři poměrně legenda, něco jako Holan nebo Březina mezi českými básníky, mám-li se pokusit o paralelu), kterou jsme oba s Aruem hráli (on je ale hráč vyléčený, zatímco já stále aktivní), a hluboce nás oba zasáhla do srdíčka, a já osobně považuji celou trilogii za umělecké dílo světového a nadčasového kalibru. Jestli budeš mít čas a náladu, doporučuji trailer k Miyazakiho nejnovějšímu titulu jménem Elden Ring, na kterém spolupracoval i autor populární Hry o Trůny, a na kterou se někteří z nás moc těší!
Morticia Adams
10. 11. 2021Jde zřejmě o něco, co neznám (hra)? Líbí se mi blahobytu sen v můru proměnen. A dala bych od stáří k mládí. "Ke" mi tam příjde jaksi divně.
Díky, kamarádi, za všechny pozdravy, tipy a pozitivní jenergyji.
Musím teď nějak vymyslet, jak to panu Šnečkovi sdělím. Říkal jsem mu, že hodlám jeho báseň publikovat, ale podle mě zrovna neposlouchal, takže bude problém mu vůbec vysvětlit, co je to Písmák, tipy, internet, a tak. Žije si, chuděra, ve vlastním světě, občas si zapaří na mém kompu nějakou tu gejmu (tu trochu radosti byste přece příteli neodepřeli?) - odtud se taky vzala ta reference na Dark Souls, která koukám zarezonovala tady s Aruem - řekl bych, že Aru a možná i další podobní budou patřit mezi do páně Šnečkovy cílové skupiny.
No, nějak to dopadne - jako všechno, jak kdosi kdysi napsal v úplně jiné souvislosti. ;-D
blacksabbath
09. 11. 2021Zdravím Šnečka z Budějc:-))
(samozřejmě, tys neuctíval Temný měsíc?)
Urazil jsi dlouhou cestu a překonal mnoho, vyvolený nemrtvý. Pojď sem, dítě...
Aru - že to ale byl podvod, celé to Anor Londo, co Aru? Když se habaďůra v podobě líbivého přeludu rozplynula, najednou všude tma jako v pytli.
Ale ten iluzorní soumrak nad gotickou katedrálou je nejkrásnější lokace v celé hře. A vlevo v další katedrále malovaný svět Arandiel, zdalipak jsi ho navštívil? ;-)
Neuvěřitelně evokativní obrazivo, Miyazakiho mistrovské dílo.