Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKterak konstruovati literatůru
Autor
Kamamura
Pomněte, studenti, že literatůra,
jest co s rodiči lesem nudná túra.
Do krosny spřežky a přechodníky,
a cestou neplivat na chodníky!
Na dalším rozcestí po modré doprava;
v hloubi hvozdu kdos talenty poptává.
Přepočtem skupiny dále v mlází,
zjistíme, že nám student schází.
V řece, kde cachtá se platypus,
postihne najednou kolegu exitus.
Další pak na štrece zhyne nudou,
do večera na prkně hnedle dva budou.
Poslednímu s rukou na jílci meče
z kapradí zamává náhle pan Šneček.
Pak toho živáčka vede pryč oklikou,
v patách hejkaly a zombii s motykou.
Tak jediný přežil Toulku Literární,
ostatním odměnou budiž hrob erární.
Hlavně, že metrum, obratce, hladce,
plynulo plynule a nedošlo k hádce!
20 názorů
Norsko - jsem trochu unavený, problémy v rodině i v práci, tak mi to pls odpusť.
Norsko - mě se líbí, jak bys rád občas kormidloval ostatní, když zjevně občas sotva zvládáš kormidlovat sám sebe.
Proč pořád ty nezvalovské bláboly ? Napiš třeba o tom, jak ti tajně a nepozorováno to břicho narostlo :-)
Květoň - jak může chtít autor překvapit své čtenáře, když nedokáže překvapit ani sám sebe?
Danny - apparmor jsem vypnul už dávno, řeším to dual bootem - ja jedné partišně Wintendo pro zábavu, na druhé Linux pro práci.
Kamamura: je to Linuxem nebo jeho bezpečnostními nastaveními FF: jsem teď na FF pod Windows a vidím to dobře. ale pod Linuxem mi out-of-the box nešlo třeba pouštění streamů Českého rozhlasu, musel jsem explicitně povolit audio, na Windows se to spustilo samo. takže asi tak. Možná na tom Linuxu mám aktivovaný ještě i AppArmor. Ale lepší být paranoik než chytit malware :)
Danny - technický stav serveru už raději nekomentuji, abych nedošel úhony. ;-) ... ehm, osobně jsem si oblíbil prohlížeč Brave, vřele doporučuji. Pod linuxem se na to podívám, možná to nebude linuxem, ale nějakým bezpečnostním nastavením (písmák chce možná od tvého klienta vědět nějaké detaily ohledně rozlišení, a tak, a když mu je odmítneš říci, tak se rozsype layout, ale to jen hádám).
Každý literární výlet je dobrodružstvím. Zvláště, když ani autor netuší, jak to dopadne.
Hombre, Firefox pod Linuxem nějak nerozdejchává tvoje HTML
a písmácká kritika nějak nerozdejchává moje vložení obrázku, ale to je za Oldou ne za tebou
hleď: https://opu.peklo.biz/p/21/11/11/1636604676-a7964.png
BTW hned na začátku Pratchettovy knihy "Pyramidy" je úchvatná scéna, jak potomek Mžilibabského faraona skládá zkoušku na univerzitě v Gildě vrahů, a je to jedna z nejlepších satir na vysokoškolské manýry, jakou jsem četl.
Doplnil jsem odkazy na zeměplošské reálie, aby další čtenářové darmo nebloudili. Mimochodem, inspirací při vymýšlení Ankh-Morporku prý bylo kromě Talinu a viktoriánského Londýna i historické centrum Práglu, což jsem předtím nevěděl, ale nepřekvapuje mě to. Tohle město už učarovalo pěkné řádce lidí.
Ten jediný přeživší, literatůry znalý,
básnit přišel na Písmák a tam ho ušlapali.
Ankh-Morporku sice neznám, ale tohle dílo je povedené