Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePO OTAZNÍCÍCH . . .
Autor
blacksabbath
Člověk se narodil dobrý.
Nepřišel, aby naříkal,
to osud rozdal rozmarně.
Ruce chodníků se
natahují ze všech stran,
kroky prosí o milost.
Může odškodnit chlad
hlas varhan, vůně kadidla?
O jedno místo u stolu navíc?
xxx
Co den vyprodá
noc schová do listí?
Z kruhu
točitými schody?
Nahoru, dolu?
Je pevný bod
pár tahů
sépií do skici?
50 názorů
blacksabbath
29. 01. 2022En. ....obojí....děkuji!
Nevšední zamyšlenky inspirované možná ročním, možná životním obdobím...?
blacksabbath
22. 01. 2022hele...to je zajímavé:-))))).....možná jsi právě učinil obrovský objev:-)))))
Zeanddrich E.
21. 01. 2022(( ..myslím, že ..člověk se narodil zrovna takový, v jakém stádiu vývoje ho porod zastihl :) ))
blacksabbath
15. 11. 2021Markéto....děkuji za nakouknutí a zanechanou stopu....hezký večer přeji!
blacksabbath
14. 11. 2021F.M.R.C. jsi velice laskavý:-))))děkuji a přeji pohodovou neděli!
Hluboce působivé verše...zůstanou v paměti a k ničemu nenutí,jen se nesou v ozvěnách radosti nad přečtením.Krásně zvolená slova a precizní obraty.Tohle je na zlato.
Ivi, díky za sluníčko (u nás je zataženo) a též Ti přeji krásný víkend :-)))
blacksabbath
13. 11. 2021Jarmilo...na některé otázky ani "stáří" nezná odpověď.....
Jitko .....jak se to dělá...to "zacyklení"?
Jani ..... děkuji za vypíchnutí.....:-))))
Přemku....každý si může dosadit své..nebo....nemusí a nechá proplout
Renato....děkuji za vypíchnutí toho co tě zaujalo....
Přeji vám všem krásné víkendové dny......u nás svítí slunce.....tak kdyby se ho někde nedostávalo.....pošlu:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
blacksabbath
13. 11. 2021Luboši, najust neopravím - ty zlobidlo
Nikolasi....něco do vínku jsme dostali všichni....ale žádné mimčo netuší - co mu osud nachystal a určitě nechce to "zlé"
dievča......pěkně jsi to chytla - po svém
cassy.......to už jsem někde četla.....je v tom moudro
F.M.R.C. .....:-)))))
blacksabbath
13. 11. 2021Jiří, zdravím z Buděj....děkuji pěkně, že jsi se zastavil a přeji hodně krásných dní!!!
blacksabbath
13. 11. 2021Děkuji pěkně všem, kteří nakoukli a zanechali svou stopu u dílka...přeji Vám krásný víkend:-)))))))))
Umělecké dílo,co říci.Stačí se začíst a každý je touto básní změněn.V pozitivním slova smyslu.
Odpovím někdy příště. Až se odcyklím;)Takže možná nikdy. Nechci si s osudem zahrávat. Nechám se překvapit:)
Ivi, moc pěkně napsané jsou všechny, obzvláště mě oslovily Ruce chodníků, jež se natahují ze všech stran, kroky prosí o milost. Může odškodnit chlad hlas varhan, vůně kadidla? Je pevný bod pár tahů sépií do skici? TIP
a tak mě napadá jeden řádek, jeden verš...Vladimír Holan, Noc s Hamletem:
"...dětem nestačí odpověď a dospělým otázka"
Po otázkách lze odpovědět nejednoznačně, podmíněně, hloubavě, podle svých pocitů a bodu stvořeného sépií několika tahy do skici.
dievča z lesa
12. 11. 2021narodí sa ... prosí ... dostáva pevný bod v nekonečne ... kráča a kráča a ...***
Někde jsem četl, že 2% lidí se už rodí s předpokladem, že budou zlí a nevychovatelní. Nevím. /*
Ivi, oprav si lidský překlep v
„Může odškodnit chlap“.
Podrobněji si o tom pošpitáme, až zasednu na onom přichystaném místě u stolu a dojíme tebou skvěle temperované párečky s decentním nádechem svinibrodské zeleně. (jo, už táhnu...)
blacksabbath
12. 11. 2021ann. ......... hezky jsi to napsala........děkuji....užij si hezký víkend
Nahoru nahoru nahoru!!!
Každý se rodí s potřebou lásky... Zvrtne se to, až když ji nedostane a nemůže dávat...
Tip a.
jako Kája slavíka, však? pozdrav opätujem
blacksabbath
12. 11. 2021Gabiko....tebe jsem tady věru (ne)čekala...:-))))).......děkuji a zdravím na Slovensko
blacksabbath
12. 11. 2021Maruško....žádné mimčo se nerodí s tím, že chce mít život bezútěšný....ale samozřejmě máš pravdu, že něco z rodičů podědí a další závisí na výchově....děkuji a přeji pohodový víkend!
blacksabbath
12. 11. 2021Al.....trefila jsi mé pocity...stůl prostřený pro nenadálou návštěvu je u mě vždycky.....děkuji!!!
Evženie Brambůrková
12. 11. 2021Něco zakódovaného má každý človíček a je na těch okolo, jak ho nasměrují.
vciťuje se mi dobře, po svém ..... měla jsem před očima chodník, chrám, bezdomovce i štědrovečerní stůl prostřený pro něnadálou návštěvu ....
blacksabbath
12. 11. 2021Prosecký - nelze ani říct, že by se narodil bez zatížení....jak tedy jinak vyjádřit....že nepřišel na svět proto, aby byl zlý...ev. bez domova......máš nějaký nápad?????
blacksabbath
12. 11. 2021fusko....zdravím z Budějc ....děkuji!
Aru.....kdybych běhala ....za tvýma myšlenkovýma pochodama....tak jsem totálně ulítaná.....:-)))))))))))))))
blacksabbath
12. 11. 2021Aru...ty jsi z toho udělal mišmaš.....:-))))
Ptakopysku....děkuji za tvou stopu u dílka
Přeji vám pohodový víkend!
blacksabbath
12. 11. 2021lenczo...můžeš si to přeložit po svém.....buď jako sépiovou barvu....nebo.....že sépie mění barvu... v závislosti na okolním prostředí nebo v závislosti na své náladě...nebo že......je v nouzi vypustí do vody barvivo a to se rozplyne....tovévé bezvýchodno....
P.S. čoud už jsem nahradila.......díky za tvůj názor
narodil se na chodníku a ještě si k tomu zahrál na varhany, zábava mladých ::D
blacksabbath
12. 11. 2021Kamo....PUNTIK...A DÍK:-)))))))))
Sedím tu nad ní a přemýšlím, o čem je... O vině? A jak z ní ven? 4. sloka přitahuje moje oči nejvíc, hned po ní druhá, třetí mi naopak nesedí, asi hlavně slovo "čoud" a celkově, jako by byla z jiné básně :) A zajímalo by mě, co se myslí tou sépií? barva, sépiová?
Já to znám trochu jinak:
"A man is born to a woman crying. And when he has cried enough, he dies!"
Můj překlad:
"Člověk se rodí na svět v křiku a pláči. A když se dost nakřičí, tak zase umře!"
Nicméně - PUNTIK!!!!
Máš to pěkné, skoro bych řekl, že se lepšíš, ale to bych byl asi drzý, nebo něco podobného.
blacksabbath
12. 11. 2021Irčo....to listí se tam samo nabídlo a když to tak znovu čtu šlo by to a bylo by to lepší.... bez .....máš pravdu.......děkuju
Na tvé otázky si každý může hledat odpovědi podle svého, a ta variabilita, nedořečenost je pro mě zajímavá, Ivi... a zároveň vyvolávají poměrně silné obrazy, jak je u tvé poezie již zvykem. Silné jsou ruce chodníků, točité schody i skica... jediné, co se mi zdá obyčejnější, je smutek ukrytý do listí /to abych pouze nechválila/.
Je pěkné, kam jsi došla... jen dál...
blacksabbath
12. 11. 2021Nani:-))))....díky
blacksabbath
12. 11. 2021j.f.j. ..... já myslím, že platí...ale...může být, že to tak cítíš....přeji klidný den a děkuji