Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa konci
Autor
Entropia
Když člověk spí
prý nekomunikuje –
důkazem tohoto protimluvu
je dítě spící v matčině náruči
když svůj dech zesouladí s jejím
aniž by to někdo zpozoroval
ta hodina mezi psem a vlkem
kdy země zachumlaná v listí
pokojně dýchá
ale tlumené volání
dál diverguje
do dutého monotónu
jako když se zapomene
vypnout ozvěna
ostružina přehlédnutá mrazem
má kupodivu sladkou chuť
jak nedělní slunce
když rozsvěcí po západu svíčky
zesouladit dech s matkou
přebrodit řeku na konci listopadu
zpočátku bolí
ale na druhém břehu
už je všechno jinak
18 názorů
Zeandrichu,
rostliny prý rostou líp už když je denně sledujeme a v duchu je povzbuzujeme. Píše se to, ale experimentálně ověřit se mi to nepodařilo.
Pořád dělám řadu pokusů hlavně s kaktusy. Věřím, že mají paměť, ale o komunikaci kaktusů s lidmi mě zatím nikdo nepřesvědčil.
Zeanddrich: no nedávno mi do pokoje vlétl nějaký hmyz, už nevím, jestli včela nebo vosa, zkrátka něco s žihadlem a já jí nechtěl ublížit a nechtěl jsem ji v tom pokoji: tak jsem otevřel okno a zkusil telepaticky sdělit, ať vyletí ven, že jí tam bude líp: no a opravdu vyletěla ven, což mohlo, ale nemuselo být mým pokusem o komunikaci :)
Jo, je to velice hezké :)
(- a zajímavé je, že různí lidé mají přístup k řeči různých živočichů, či rostlin.. (např, můj děda Jan povídal si s meruňkovými, ale i s dalšími stromky,..., a měl -snad kvůli tomu? - nebývale vysokou úspěšnost, co se týče uchycených štěpů a roubů, td.; - byl po celém okolí vyhlášen tím, že se mu uchytilo téměř 100 % těchto.. :) ) )
(( ...)).
En,
já s rostlinami, hlavně s kaktusy komunikuji po celou vegatační sezónu. A myslím, že mi rozumějí. Kvetou víc a víc. A je zajímasvé, že se mé jihoamerické kaktusy domluví i s našimi včelami, které neumějí ani španělsky ani portugalsky.
Díky všem za sdílení podzimně-zimní nálady
Alenakar, to víš, že se dá komunikovat i v plodové vodě, komunikace na nevědomé úrovni má zajímavé podoby, dokonce i se zvířaty a prý i rostlinymi
Taoistický termín Wu wej se překládá jako nečinění, je velmi obtížné ho pochopit a já osobně se nepřikláním ani k ustálenému významu v Číně, jednat malou silou. Zesouladit dech s matkou to podle mne vystihuje velmi dobře.
Dávám k oblíbeným.
blacksabbath
29. 11. 2021En. ....... parádní, krásné.....!!!.......*/*************
Mezi neotřelými spojeními /dutý monotón a j./ jedno otřelé, to bych tam nedala.../hodina.../
Pěkná báseň, zvláště závěr.
En,
komunikovat se dá i beze slov, dokonce ve spánku, velmi pravděpodobně i v plodové vodě. Moc ráda komunikuji mezi řádky, v jiné dimenzi, protože slova mnohdy říkají něco jiného, než se na první pohled zdá. Jsem ráda, že se v té jiné dimenzi potkáváme. Tip.
v pozadí hraje tichá hudba...někdo, zalitý stínem, předčítá krásné verše...