Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDáma na kolejích
Autor
MilanH
Dáma na kolejích,
lechtivý muzikál
z prostředí
vysokoškolských
kolejí
26 názorů
Radmila Marie
23. 12. 2021i zde je dáma na kolejích... :-)
https://www.csfd.cz/film/8014-dama-na-kolejich/prehled/
Evženie Brambůrková
08. 12. 2021Film to byl pěkný, ale na muzikál bych nešla. Ani kdyby mne lechtali :-)
Dáma z koleje se roztančila na kolejích... Vláček houkal a houkal, dámu polechtal trochu víc než bylo zdrávo... ***
aleš-novák
06. 12. 2021To jsem si oddechl, že to není o Ivetě Bartošové...
Na vysokoškolských kolejích se rozmohl nehezký nešvar. Studenti po nocích hrají deskové hry a vítěz vždy prohraného ukrutně zlechtá.
Majaks - jsi si jistý, že opravdu chceš ten nevinný, jednoduchý vtípek tak vehementně komplikovat? ;-DDD
Tak dobře no. Jsou to kolejnice a nekonečno není nekonečno. Vidíš, že na tom není nic k chápání.
Majaksi já ti to vysvětlím lépe. Koleje jsou dvě, rovnoběžné a někde v nekonečnu, někde v nekonečnu ....................
Zásadním nedostatkem tohoto díla je absence vizuálního doprovodu.
Pořádně si to rozmyslím a dám vysvětlení :-) Lucko a hezký den preji
Tato báseň je, Majaksi, založená na takzvané metonymii, neboli na slovu, které může označovat dvě naprosto odlišné věci, v tomto případě koleje ve významu "kovová konstrukce, po které jezdí vlaky", a koleje ve významu "ubytovna pro vysokoškolské studenty" (pozor - neplést s metaforou, ale na ty je odbornice jistá klasička vázaného verše! Metaforu neplést z přirovnáním, rozdíl ti nejlépe vysvětlí redaktor Radovan!) V angličtině se žertovné metonymie často označují slovem "pun" (pozor, neplést s "bun", to je houska!), ačkoliv se zdá, že existují akademici, které mezi nimi vidí rozdíly, i když je to podle jejich vlastního abstraktu jejich vlastní studie dosud jen velmi málo probádaná oblast. Jasné?
Jen jedna dáma na kolejích? Byls vůbec někdy na kolejích? Já bych dnešní lechtivý muzikál spíše nazvala "Dámská jízda na kolejích". Tip.
Dáma na kolejích – veselohra o tom, jak dovedlo psychicky labilní tchyni několik drobných rýpnutí jejího zetě k sebevraždě.