Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnna a Mikuláš. S pohnutím; bez pohnutí
Autor
annnie
Anna a Mikuláš. S pohnutím; bez pohnutí Matylda, úterý 7.12.2021 ráno (ad včera)
Zahrada za zamčenými dveřmi oblékla si andělské krajky
přesně tak, jak se na den svatého Mikuláše sluší
Anna bez krajek
má přivřené oči
Je oslněna
Tolik tolik tolik
se jí dnes ráno líbí
ta nádherná běl a jemnost
vousů
vlasů
ruky,
ze které
s pohnutím
přijímá dar.
Ach...
Anna
bez pohnutí
stojí.
Ústa má pootevřená v užaslém úsměvu. Nakonec přece oblékne se
jak se sluší
Ovšem... od této chvíle je to poněkud podivné:
Nestele postel
nemyje šálky od snídaně
nejede autobusem
nekupuje sýr
nepracuje
neobědvá
nežvatlá s dětmi
nejde domů
nevečeří
nekoupe se
No, vlastně:
podíváme-li se lépe, zdá se,
že přeci jen
je to zodpovědná žena:
Stele Myje Jede Kupuje Pracuje Obědvá Žvatlá Jde Večeří Koupe
Alespoň její tělo prokazatelně ano
A mysl?
Moment...
Aha... Už chápu...
Odpusťte autorce, že se teď usmívá kroutí hlavou maličko ušklíbá...
Ale pssst!
Totiž, abyste tomu rozuměli:
Anna
dostala
klíč...
46 názorů
ještě jednou Ti přeji dobrý celý rok 2022, Anko :)
Zeanddrichu, asi tak nějak... Nebo spíš jsem byla tak trochu somnambulní :)
Díky, měj se krásně dnes i po celý rok, pá a.
Zeanddrich E.
01. 01. 2022Jestli to dobře chápu -klíč, co vložili Ti do dlaně, Tě uvedl do stavu, kdy jedeš jen „na morál" ? (to jsem já , ještě cca před patnácti lety, zažíval -coby člen horolezeckého oddílu :) - ve skalách, kdy jsem, po perném týdnu, na laně usínal,..., a lezl jsem dál jen 1 )z odpovědnosti k těm lidem,co byli ještě pode mnou, na mém laně:)
a, 2), -z odpovědnosti k sobě :)
((...)) )
Kaji, to tě zklamu... Není to zdobný velký kovaný oblý klíč jako od kostelních dveří, nýbrž obyçejná zašlá stará omšelá malá fabka. Prostě: nejkrásnější klíč na světě...
Díky, měj krásný den a.
Evženie, ano, to beze sporu je. Anna už je ve věku, kdy si takových věcí umí opravdu vážit...
Díky. Přeju dny jak malovaný! Pá a.
Evženie Brambůrková
09. 12. 2021To je velká událost.
Janino!!! Smajlík s proudy slz, popadající se za břicho.
Přeju dobrou náladu až do jara, pá a.
Dievča, tajomné sú tie tvoje - tak já to bohužel neumím... Ale díky fíky cukrbliky, s-měj se, pá a.
Marcelko, díky.
Já myslím, že je to tak akorát. Kdo moc spěchá dovnitř, bejvá pak často venku dřív, než by se nadál :)
Přeju krásný bílý dny, pá a.
pokud má pravý muž pravé vousy, pak je jistě ten pravý a měla by ses jeho (pravých) vousů držet ;D
Black... Co by to tak mohlo být? Nemám teď čas na hádanky, promiň - něco mi zrovna klíčí v srdci :)
S-měj se, pá a. Díky!
Cassy! No to máš nádherný!!! Napiš o tom báseň! Jsem v pokušení udělat to sama...
Přeju mňamózní den, pá a.
Kočkodane: psssst! V podstatě spíš od pásu necudnosti :)
Měj se skvěle, pá a.
Norsko, u nás místo Mikuláše (nepráskni to!) kouří Anna.
Vila Matylda je můj dům. Přeju krásnej den a.
Prosecký, ty jsi vpravdě ideální pedagog: vždycky umíš pochválit tak, že si člověk na chvíli připadá jako držitel Nobelovy ceny. Díky moc. Měj s-něžnej den a.
Abakus!!! K první části tvého komentu:
:) :) :) :) :) :)
Ke druhé části tvého komentu:
:) :) :) :) :) :) :) :) :)
Měj krásnej den, díky a.
Dostala klíč? No bezva - dobře jí tak :-)
Myšlenkama je jinde, ale furt jí to kecá a kecá :-)
dievča z lesa
07. 12. 2021odomykliky ... tajomne úžasné ...***
Tak už je z něj Mikuláš?!
Mikuláš ztratil plášť
Mikuláška tašku
Honili se po světnici
až rozbili flašku
Jinak Anně samozřejmě přeju ty bílý chvilky s vousáčem ;-) No a myslím, že je už načase, že už ten klíč mohla mít dávno ;-))
Pěkná interakce se čtenářem ;) Máš nás zmáknuté! Ať už je ten klíč od čehokoli...
blacksabbath
07. 12. 2021leze, leze po železe..... nedá pokoj ....až tam vleze....co je to?....pssst!...já vím, že víš:-))))))
To já jsem dostal k Mikuláši, od nejmladšího člena rodiny, z balíčku, který jsme mu přinesli: jeden měsíček mandarinky, loďku z vlašského ořechu (páč pokaždé když ji prstíkem přitlačí na hladinu, tak se potopí) a obal od Brumíka. Zapitvořil se a dokola opakoval slůvko, která umí ze všech nejlépe: mňam mňam... Ale i tvůj klíč stojí za to!
Položím otázku ku zlosti:
Byl to klíč od pásu cudnosti?
(vousatý smajlík)
Stále nevím, kde je hranice mezi prózou a poezií. Ale podat to umíš skvěle.
Vpodstatě jsou to úplně obyčejná slova a pod Matyldou si už také umím představit dům ... pořád nedokážu pochopit, jak to děláš, že to musím dočíst do konce! To bude asi "čaro umenia".
No nazdar! Dať niekomu kľúč - len tak! Toľká nezodpovednosť! Noci a tiene sa predĺžujú a Annie sa vracia k pôvodným dĺžkam. Tip.