Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVánoce, svátky pohody a míru před rodinným krbem
Autor
Aru
34 názorů
je pravdou, že mám za sebou 49 "odrobených" rokov a ničnerobenie si maximálne užívam...ešte, že u nás zatvárajú bane, neviem si predstaviť, že by som mala fárať... čítam Písmák, kecám pomaly do všetkého a na ostatné čas neostáva:)
i tady se dostává angličtina do jazyka, záleží na věku, práci, nebo na zálibách, někdo je tím zasažen víc, jiný méně.
já taky používam novotvary, ale vymýšlím si je sám a pak to tak dopadá, že nejsou každému po chuti a trvá na pro zbytek národu známém a používaném tvaru slova.
nevím, že jsem něco odhalil :D
to se nemusíš cítit nějak špatně, já sice chodím fyzicky do práce, ale to je tak všechno, mezi nicneděláním si najdu čas ještě na Písmák, i nic nedělat je pro mě časově strašně náročný a díky tomu nestíhám nic jinýho :))
díky Osmihanko, hlavu vzhůru, na nicnedělání není nic špatnýho, provozuju to už léta ;)
nielen preto, že som Slovák narodený v Československu mám rada češtinu a Tvoju vlastnú ešte o kúsoček viac, je neskutočne milá, priam ľúbezná a tie zdrobnelinky, ááách...
nie je to o prznení jazyka...ale o jeho obohatení:)
u nás sú v móde rôzne novotvary, také ani ryba-ani rak, pomaly viac angličtiny ako slovenčiny a ich pravopis ani taký ani onaký...to mi vadí...
zaujímalo by ma, aké to bomby u Vás predávajú na pumpe...musím sa Ti priznať, do smiechu mi nie je, odhalil si, aká som hrozná mama, už nepracujem, deti so mnou dávno nebývajú, chúdence pracujú, splácajú hypotéky a ja trávim dni ničnerobením...a ani robotu už nenájdem, likvidujú sa u nás bane...
díky Andreino, seveřani mají přímo vánočního skřítka, který jim dává dárky, inspirace tam ;)
Prosecký především neocenil můj naprosto zničující humor na kterém je povídka postavena :D
Tak skřítek vánočním zloduchem, kdo by to byl řekl. Ještě štěstí, že máme Ježíška a ne Santu.
Jo a Prosecký, tady se musím autora zastat, protože s pohrabáčem se může jenom pohrabáčovat, to dá přece rozum.
Už jsem vynašel čistě magický způsob, který na Proseckého zaručeně funguje.
On sám mluví často žlutě, protože je publikujícím ekonomem. Stačí mu ale začít žlutě odmlouvat, a rozplyne se jako pára nad hrncem.
Evženie Brambůrková
09. 12. 2021Ano, já už jsem takový dobrák.
Evženie Brambůrková
08. 12. 2021Pokračování by se hodilo. :-)
dievča z lesa
08. 12. 2021a ako to bolo ďalej? ...***
Prosecký: Tak jsem to řekl mamince a z pohledu vysloužilé, téměř osmdesátileté učitelky českého jazyka, ti mám vzkázat, že kecáš nesmysle.
A s tou interupkncí jsem ti dal zabrat naschvál.
Prosecký, jsem rodilý čech, ale tvary slov dávám ty co si vymyslím, když mě napadnou, v podstatě tobě jde o používání všelidově zavedeného tvaru slova před tím, kterým jsem mu vdechl pro tuto povídku.
jde o to, že systém ve škole tlačí brutálním způsobem na děti, aby používaly převažně levou hemisféru mozku, mě tento způsob nestal se vlastním do takové míry, jaky je v populaci běžný, tím pádem písu jak píšu.
za mě psaní o hravosti a svobodě ;)
Jako mně osobně tam naprosto stačí ten skřítek, nepotřebuju tam ještě nějakého ducha, navíc jazyka.
Prosecký - čartákovci spatřují v kontinuální evoluci jazyka pinákl lidové tvořivosti, a kórnrstoun expanze kreativního expresiva, jež poskytuje nadaným mladým autorům spektrum výrazových prostředků suficientní ke kapturaci složitosti emočních konstalací interní reflexe komplexity emergentního systému fenoménu lidově zvaného "Jsoucno".
Čteš pozorně své čartákovce? To není Hegel, který se dá zvládnout s běžnou průpravou za pouhých deset let!
"pohrabovat" kontra pohrabáčovat a "pohrabáč" není lpění na rigidních pravidlech, ale vyjadřování v duchu jazyka. Cítíme přece česky. To je jako
sedlácký a selský ...
Pod vlivem cizího tvarosloví vnášíme do jazyka jiná pravidla. Ty jsi rodilý Čech?
fakta jsou tam natolik pokroucená, že to nemá s realitou mnoho společného ;)
a je tam vánoční skřítek :))
díky
Toto spíše patří do literatury faktu! Krásná literatura to rozhodně nění, o to víc je to pravda a skutečnost.
vím vím, interpukce není moje doména a nětkerá slova si upravuju podle svého, což si myslím, že ke psaní naprosto patří, čeština není muzeum zkamelenin, ale je živá. jde o to, jestli danému výrazu čtenář rozumí, pokud ano, tak není třeba být striktně češtinářsky přesný dle školních osnov.
fascinuje mě, že mnoho dětí rigidní učení ve školách nesnaší, ale v dospělosti na to zapomenou a tlačí sami na dodržování těch pravidel, která jim lezla původně krkem
konec to není, je tam otevřený konec pro druhý díl
Ješt lepší by to bylo, kdybys jednak používal interpunkci a zadruhé, kdybys užíval správná slova. S pohrabáčem se pohrabuje třeba.
Šťastný konec. Stejně by jinak všichni brzy umřeli.
ty jeden, já nehulím, to samo, nápady přicházejí, stačí je pochytat ;)
díky :)
díky moc Kočkodane, ano v podstatě se o něj staral soused,
ano, dílo je celé vyhlodané.
(smjalík usmívající se od ucha k uchu)
Jeník byl vlastně sirotek – maminka pod zemí a tatínek v nebi.
Aru, nemohu popřít, že jsem ve tvém dílku našel spoustu tzv. hlodů. (smajlík lehce znečistěný mourem)
iví, je tam možný pokračování, chceš? ;)
viděl jsem tu nějaký mikulášovsko-vánoční texty, tak jsem si řek, že to prubnu taky :))
jenom lehce pohádkový, vzal jsem to spíš povídkově, i když je to bizár s demencí :D
nějak mě poslední Mikulášové míjejí, ještě tak před lety, když se na ně pořádaly petardové nálety, ale teď? nějak mě ten Mikuláš nebere, jo kdyby chodil v průvodu troll s vílou a skřítkem, to by byla jiná, ale takhle můj zájem je na bodu prosincových teplot :D
díky ivíí ;)
čáry-máry-fuk......ty jsi se zase rozjel:-)))))mohu říci směle...jako bombardér...čučím na to jako pařez.....máš další - pohádkový - zářez:-))))