Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAdvent...
Autor
Gora
Prsty svírají
hrnky s kouřícím čajem -
venku první sníh
Hra s abecedou -
Ananas a Banány
ihned poznají!
45 názorů
Zeanddrich E.
20. 01. 2022:):)
Radovan Jiří Voříšek
14. 12. 2021to první haiku je výborný, to druhý senrjú jakbysmet
Jirko, děkuju, a já zas mám před očima vnoučata, jak horlivě tisknou studené prsty na ty své barevné hrnky... to kouřící je asi navíc. Jinak realita.
Mám v plánu přes zimu s dětmi projít celou abecedu, zatím je to baví, i mě. Díky!
Irenko, první mi přijde stylizovaná, i ten ...kouřící... je jen výpomocné přídavné jméno, zato druhá je přesná a milá,
Irenko, ať děláš co děláš - nejsilnější jsi v povídce. K tvým věcem se vracím, když výjimečně nevím »co bych tak«...
Tip za první. Ale první sníh u nás byl jako z katastrofického filmu. Spousta vzácných dřevin a bambusů je polámaná.
Kobry plivají
jejich úsměv je klamnej
bacha dával bych
Zuby skřípají
tak už krucifix hajej!
babču přešel smích
---
Zas trable s dědou
do všeho furt kafrá mi
rána – dostal ji
Šla za předsedou -
slípky nemaj zábrany
vztekle klovají
Jo jo, vzpomínám si, ananas, to byla vzácnost. Sem tam jsme ho na Vánoce měli, ale určitě ne pokaždé.
Příjemné obrázky.
Díky, Jani... vnoučata si užívala sníh a doma pak popíjela čaj, červené prsty hřála...
Jarmilo, naši se /kdysi/ snažili sehnat ananas na Vánoce, a málokdy se to povedlo... zato dnes to není problém... díky.
snake, jestlipak by to druhé dílko pochopil čtenář z klasicky demokratické země? Možná ani ne... dík!
Hřejivé a milé to máš; právě jsem dopil hrnek studeného kefíru, a mám husinu, vyměnil bych.
Moc se mně líbí první. Teplý čaj člověka povzbudí a úplně láká klást prsty na teplý hrníček. :) Ananas a banány nemám s adventem spojené vůbec, ale je fakt, že dnešní děti je nemají problém poznat.
Ten druhý text, to je takové senrjú pro pamětníky, upřímně jsem se u něj zasmál. Moc pěkné T.
první hřeje....jojojo není nad hrnek s čajem a koukat pěkně v teplíčku za oknem
druhá.....a co dalte a fíky:-)))....jenom trošku zlobím.....pro děti už je to úplně normální....jó to za mého mládí na banány fronty a ananas vůbec....ale až dojdete k "j"....budou to určitě jablíčka...:-)))))..*/**********