Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvoboda ?
Autor
Alenakar
Už o samotě týdny žiju si.
V mém adresáři chybí tvoje jméno.
Už večeře ti vařit nemusím,
jen málokdy mám vzorně uklizeno,
když na pohovku s kočkou sednu si
a poslouchám, jak spokojeně přede.
Klid... Ať si liják venku rámusí.
- Proč ovládnout se nikdy nedovedem,
než hloupá hádka lidi rozdělí
a ukvapená slůvka lásku zradí?
Čas nevrátíme... Další neděli
smím jenom kočku rozpačitě hladit
a minulost se z hlavy vytrácí
a podzimní déšť na skla oken padá.
Nic nemusím. Nic nemám na práci
a přece chci mít zas někoho ráda.
22 názorů
F.M.R.C.,
půl života jsem byla vrbou. Možná se dokážu vžít do takových situací.
zzlatý,
moje hrdinka je ale odhodlaná s tou samotou něco udělat. A odhodlání je základem pro změnu. Moc děkuji za koment i za tip.
javavio,
měla jsem modrého kartouzského kocoura patnáct let. Taky jsem kočkařka a ne psářka. Psi mi sice nevadí a mají mě rádi, ale kočky mě vyloženě baví.
Alenko melodii v básních máš...a ještě k tomu i obsah, který mě oslovil....nejen tu.,.
A kočky jsou spřízněné duše (mám dvě:-)))
javavio,
díky. Textíky, které neskládám na nějakou melodii, mají tu výhodu, že si hudbu může každý domyslet sám.
Evženie,
hrdinka tohoto mého textíku je optimistka. Stále doufá. ...To hrdinka mého dnešního textíku už ani nedoufá. Nechce být vlezlá, nechce se nikomu vnucovat.
Radku,
pochopil jsi mě dokonale. Právě o ten odstín nálady mi šlo. Hudbu si může domyslet každý sám - takovou, jaká se líbí jemu.
Abakusko,
textaři mají tu výhodu, že se musí spíše sžít s představami skladatele nebo že píšou svůj text tak říkajíc "do pusy" nějakému konkrétnímu zpěvákovi nebo zpěvačce. Písnička je prostě výrobek, na kterém se podílí více lidí a textař na ní má podíl dost významný. Navíc v něterých textech, například Nohavicových nebo Horáčkových přežívá poezie. Texty jsou takové refugium pro skutečnou poezii.
Evženie Brambůrková
15. 12. 2021Nikdy dopředu nevíš, co pěkného na tebe čeká.
Z mého pohledu hezky zachycený moment. Dále se mě hodně líbí forma, kdy i přes absenci výrazných lyrických prvků jsi dokázala vystihnou určitý odstín nálady a duševního rozpoložení
Jako jo, hezký. Mně by se akorát líbilo, kdyby v tom bylo víc temperamentu. Je to takové bezbarvé. Buď ji ten rozchod ještě doopravdy štve a trápí, a v tom případě je to příliš poklidné vyprávění, anebo je jí to už šumafuk, a v tom případě vlastně nemá proč o tom mluvit...
To máš ešte dobré, ja sa vyhýbam písaniu o sebe, a je tam aj tak vždy viac než by som chcela. Mám dve mačky a tiež netrpím obsedantným upratovaním.
Diano,
je to jen textík. Já o sobě vlastně nikdy nepíšu. Jsem velmi stydlivá.
Tak zatím máš kočku ;-) Promiň, určitě zas potkáš lásku, a bude líp. To ti ze srdce přeji. Napsáno moc pěkně, hezká forma, chce to jen hudbu...