Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePožírači duší
Autor
Douger
Už dlouho jsem nepsal
a možná už ani nevim jak vyklepávat do klávesnice duši.
Snad jsem ji neutopil ve zbytečně rozvitých souvětích
- čím znuděnější čtenář tím lepší právník
čím úmornější případy tím větší úspěch
čím méně radosti tím více obdivu
- všechno na papíře
s dokonalým formátem
co mi zrevidovala asistentka.
Nad spisy sedím každým dnem ohnutější
než pravda v jejich nitru
a nevím, jestli jsem neohnul i tu svou.
Hůř se mi dýchá
tonu v ohybech paragrafů
požíračů duší.
Jednou nezbude víc než jméno na hlavičkovém papíru.
11 názorů
Pokud to beru jako určitý odstín dekadentní tvorby, mohu to akceptovat, pokud bych to brala jako životní postoj, raději bych vycouvala... Tip.
Radovan Jiří Voříšek
15. 12. 2021a jo, taky se mi dostávají na stůl rozsudky a pod. jako průvodní papíry klientů, kterým soud napařil povinnou terapii.... máš pravdu, těžkopádné, nepřirozené, ....
Radovane, díky, že ses zastavil. Tím znuděnějším čtenářem narážím na těžkopádnost právního psaní, ti "nejlepší" občas dosahují téměř nečitelnosti (ale chvála těm, kteří se snaží naopak lidsky, to ve mně zanechává naději ve chvílích beznaděje). Radost a obdiv je čistá narážka na čas, po který se nad spisy hrbím. Vždyť čím víc času hrbením zabiju, tím lepší budu právník a čím lepší budu právník, tím víc mě čeká obdivu. Matematiku mám u své profese zvládnutou, jen ne to krocení duše, občas se vzepře a pak třeba napíše tohle.
Radovan Jiří Voříšek
15. 12. 2021sem tam něco nevím - třeba proč platí: ale atmosfétu "těžka a deformace" to má
čím znuděnější čtenář tím lepší právník
čím méně radosti tím více obdivu
Annie, jsem rád, že Tě báseň zaujala. Safiáne, díky za kritiku. Jsem rád, že alespoj rozjezd zaujal.
Zajímavá báseň, osobitá. Autor ji pěkně rozjel a najednou, jakoby nevěděl jak skončit, použije neutrální verš. Škoda.
To se mi hodně líbí. Autentické, civilní, posmutnělé...
Písmák je věčnej - tohle tu po tobě zbude na věky :)
Tip a.
První sloka je spíš obecnější, poslední (co mi zrevidovala) bych asi do strofy nedala anebo nahradila co.
Víc mi sedla silná druhá strofa od: Nad spisy...kde by podle mého nemuselo být sloveso tonu... jinak dobré...