Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDrogy
Autor
HanaT
"Co jsme to brali včera"
"Kokain"
- hodina chemie
22 názorů
Radovane,
dispozice + droga = specifické chování pod vlivem. To přece jako psychoterapeut musíš vědět. Z každého narkomana se nestane Poe. Ten talent tam musí být. Je smutné že si mnozí myslí, že drogy napíšou básníčky za ně.
Hanko,
posílej mi avíza. - V tabulce avíza zamodři můj nick, stiskni Ctrl a odešli. Na tvé odpovědi vždy narazím teprve, když mě zpod tvé básničky osloví někdo jiný, nyní Radovan.
Radovan Jiří Voříšek
07. 01. 2022Kdepak, to ho museli brát tuny a navíc se to muselo spojit s defekty jejich osobnosti, tedy mít k takovému chování dispozice, popř. by to musel být kox nějak modifikovanej nebo řízlej něčím jiným. Osobní zkušenost s klienty, kteří na koxu byli a nejen moje je taková, že dostat někoho z této závislosti šlo snadno a rychle.
I když uznávám, že výjimky určitě existují, akorát jsem se s nimi nepotkal.
Radovane,
tak to si nemyslím. Kokain je patrně nejsilnější stimulační droga, která existuje. Pod jejím vlivem nejen proběly stovky vystoupení populárních umělců na světových pódiích, ale pod jejím vlivem proběhly také stovky zločinů včetně vražd. ...Když totiž zcela odstraníme zábrany a umožníme osobnosti, aby se cítila nekonečně silná, každý bude jednat podle své duchovní podstaty. Zpěvák bude skvěle zpívat a vrah bude "skvěle" vraždit.
Pokud jde o to, co je "silné" a co je "slabé", to je velká otázka. Těžko lze srovnávat stimulanty, opiáty a halucinogeny mezi sebou.
Hanko,
i kdybys "ochutnávala" listy cocy ve větším množství, nijak zvlášť by ti to neublížilo. Jako stimulační přírodní droga fungovala coca staletí bez nějakých dramatických účinků na organismus jihoamerických Indiánů a teprve ono chemické zpracování z cocy skutečnou drogu udělalo, asi tak jako chemie udělala z námelu LSD. Ale Indiáni měli onačejší prostředky pro spoojení s duchy jako je ayahuasca.
Ani tam uvozovky nemusí být. A poslední řádek by bylo možná lepší prohodit s prvním:)-
Radovan Jiří Voříšek
06. 01. 2022tip za nápad
Radovan Jiří Voříšek
06. 01. 2022Alenakar - a navíc, kokain je slabčák, málo muziky za velký prachy, to takový piko, dělaný z opravdového efedrinu (ne pseudo), to je nářez na celej den
Alenakar, vím, že se kokain nedá vyrobit, jednalo se o hodinu biochemie a to patří do chemie. Nicméně list kokainovníku by Vás měli údajně nechat ochutnat u nás v botanické zahradě v Praze, nic Vám to však neudělá, množství v listu je zanedbatelné.
Asi šlo o třídu, pro děti velmi bohatých rodičů. Tip.
Ale jinak poznámečka: kokain chemicky opravdu ale opravdu nevyrobíš. Konzumenti jsou odkázáni pouze na přírodní zdroje. Erythroxylum coca u nás nelze efektivně pěstovat ani ve skleníku. Proto bych navrhovala nahradit kokain pervitinem. Ten chemicky vyrobit lze a my Češi jsme v jeho výrobě (vaření) přeborníci.