Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZákon karmy, Ty bramboro
Autor
PavelK
Zákon karmy
dočista vypletá zahrada
opřený o motyku
slyším v temnotě klíčit semena
loňských a předloňských plevelů
ty z letošních květů
vyraší, živené vitalitou čchi
na podzim
když ne, tak za rok
napřesrok
Ty bramboro
Olamuji Tvé klíče
abys byla k užitku
když je olámu všechny
už z Tebe nikdy nic nevyroste.
Ty bramboro!
24 názorů
Gora:
Ano, první má úplně jinou náladu než druhá, jsou (a nejsou) zahradnické, to je spojuje. Výhrůžná druhá není, je to pošťuchování o kterém obě strany vědí, že není myšleno vážně a má spojující, nikoli oddělující účinky.
Dík.
Silene: Asi proto, že moje původní povolání je traktorista.
:-)
Už za života mojí babičky, byla zahrada plná Nezmaru. Googlil jsem a vygooglil, že to čemu říkala nezmar je Pěťour, dokáže velmi rychle vyrůst a vysemenit se, jena rostlina můře mít 300 0000 "neviditelných" semen, které si udržují klíčivost několik let. Ke klíčení potřebuje světlo, takže vypletím se záhony vyčistí, ale zároveň se na světlo přivede další fronta. Na druhou stranu má léčivé účinky a je to ideální hmota do kompostu nebo na zelené hnojení, nesmí ale kvést. Vytrhané rostliny velmi rychle dozrají a vysemení se.
Jsme mi lidé jiní?
https://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28127-tolikrat-v-zivote-jsem-v-rozkosi-zabil
Dík.
První má úplně jinou "náladu" než druhá, tak trochu výhružná:-), Pavle.
Nad Zákonem karmy je milo se zamyslet, zaposlouchat, zda kdesi ta semínka už nepučí...
Dočista je čistým zdáním. Zejména oddenkovým vztahům a ptačím zahradníkům těžko mi dlouhodobě konkurovat. Ale tak, aby motyka nestála.
Nevím proč, do kompletu potřebuji ještě asi i to traktoristické haiku (?). Završit dojem patrně.
Akabus: Ananas na zahradě nemám, ale vzhledem ke globálnímu oteplování...
Kdo ví?
Dík
Pokládám se do Tvého klidu a vlídné moudrosti. Čtu pomalu a po dočtení pohlédnu z okna na tu naši pod sněhem relativně spící, čekající... Použitelné i jako alegorie... Nenápadně nápadně a tak pěkné...
Brambora mi trochu asociuje rodičovský zápas při výchově nevýchově puberťáka. To jen rak na odlehčení :-)
určite si to nikdo nevzal osobne. Podľa mňa tie básne sú milé a vtipné, mne sa páči, že s rastlinami komunikuješ ako s ľuďmi.
black8: :-)
Že by si to čtenáři vzali osobně?
Ani jsem nečekal takovou legraci.
Dík.
dievča z lesa
09. 01. 2022názov nemá chybu ... obidve pekné***
Oceňujem najmä priblíženie sveta záhradníka a oslovenie Ty bramboro! :) *
Radovan Jiří Voříšek
09. 01. 2022ano, to je odplata za opírání se motyku, i mě postihuje