Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽižkov
Autor
Alegna
82 názorů
Svět je malý, Žižkov ještě menší... :-)
Bydlím v Roháčovce, krokovala jsem to od vchodu ke vchodu je to 331 mých kroků :)
Zajíc Březňák
28. 09. 2023Ano, je to v Roháčově ulici :-)
hm, dada, samí dobří autoři, bohužel, ani Honzyka ani Ferry osobně neznám
Zajíci, ano, špatně jsem se vyjádřila, bude líbit ... institut je v Roháčově ulici?
Zajíc Březňák
28. 09. 2023Já doufám, že se mi tam hlavně bude líbit.
Zajíc Březňák
27. 09. 2023Na Žižkově jsem právě začal studovat VOŠ Husův institut teologických studií.
Tvá dcera umí dávat věci do souvislostí :), obdivuju. MFF UK byla na Žižkově?
Na ní jsem se hlásila, tajně, neprošla mi doma kvůli financím. Snad se ti tu nepracovalo špatně... Díky, že ses stavil
Na Žižkově mě vyhodili z MFF UK, jak říkávala moje dcera, když byla ještě malý mudrlantek: "Tátu shodili z takové vysoké školy, dlouho padal, a pak musel jít pěšky až do práce!"
Na Žižkově jsem také dlouho pracoval, než přišlo požehnání homeworkingu!
Zeanddrich E.
27. 01. 2022Máš to hezké:)
Mně zase osud dopřál bydlet v Praze cca celkem několik let (zatím) na Praze 7, a na Praze 2, a vidím (přinejmenším), že lidé u metra v Praze -a zvláště ti v širším centru- mají denně ze života i dvě hodinky navíc třeba, díky kratší dopravě po Praze :)
(jinak ovšem mám jakoby talent sžít se vždy celkem obstojně s místem, kde zrovna bydlím :),..., jde spíš o osoby, se kterými tam jsem :) )
(( ...)).
Já spíš fanánka než Viktorku, na ni chodil manžel .... A! mám tě ráda .....
díky, Bene
Janičko díky, ani jsem si neuvědomila,jak dlouho jsem tudy nešla, teď chodím spíš od Lipanské směrem k Rajské zahradě
otevřhubo, upřímně tě lituju, ale snad to není tak zlé, když ses dokázal vyjádřit .....
Aru, atmosféra je na Žižkově obohacující, ale naučit mě psát nedokáže :)
Přeskočil jsem a tudíž nečetl -záměrně- všechny komentáře zde již napsané. Asi se jimi nechci nechat rozptylovat neboť chci napsat totok:
Viktorka Žižkov!!!
A Fanánek pochopitelně. Nic víc nic míň.
A!
Mám Tě rád aL. ;)
Liduško, děkuji. Žádnou výstavu už bys tam nezastihla, protože Kočkafé bylo bohužel v roce 2018 zrušeno.
Díky i za připomenutí žižkovských osobností :-)))
Ze Žižkova byl Jaroslav Seifert a často o Žižkově psal. Pro tebe jsou jeho žižkovské básničky jistě poutavější než pro mě, protože si při jejich četbě můžeš představit něco konkrétního. Tip.
to snad nemá ani cenu se o něco pokoušet, pokud člověk není ze Žižkova, jak tak koukám :D
píšu, si, příště bydlet na Žižkově :))
Alegna - "transparent" - veľký trvalý nápis bol zo strany starého mesta - teda z jeho nedochovaných zbúraných zvyškov.
Obávam sa, že keby náš pamiatkový úrad spravoval Prahu, asi by ste prišli najprv o zámocké schody a vzápätí o zlatú uličku.
Ab. byla jsem na návštěvě v Bratislavě v části Petržalka, když most stavěli ..... transparent musí být impozantní
Alegna - u nás bolo fajn - zbúralo sa celé podhradie, aby mal kde byť most SNP a na asi 40 ďalších rokov ostal ešte pľac pre obrovský transparent "Bratislava mesto mieru".
Abakus, bydlím v paneláku v historické části, naštěstí tu nestihli za totáče zbourat víc domů a udělat tu velké sídliště
n.a. Roháčova je mezi dvěma vrchy, k oběma stejně blízko,ale bližší je mi vrch Svatého kříže... každé místo má své a bylo by fajn, kdyby každý měl své místo .....
chápem nadšenie pre historické bývanie. Nejaký čas som si užila panelák. A že v ňom býva môj spolužiak, som zistial až keď som sa z neho sťahovala.
dievča, ráda se procházím s tebou a děkuju, že ses tentokrát prošla naoplátku se mnou
dievča z lesa
20. 01. 2022príjemná a zaujímavá prechádzka***
... a nie len my, urcite aj Thom z radiohead ... https://www.youtube.com/watch?v=QMjQnPwt80c
https://www.karaoketexty.sk/texty-piesni/radiohead/a-reminder-474267
hej, aj ja tam citim tu energiu tych starých domov, chodnikov a stromov ... vzdy ked som tam prisiel som to a nie len tam ale v Prahe citil :)
Janičko, děkuju za tvoje vyznání a příspěvek, Bořivojkou chodím často, občas i kolem Kočkafé, ale výstava mi unikla
Evženie Brambůrková
20. 01. 2022Dříve si říkalo: ,,Žižkovu a Libni zdaleka se vyhni."
Dnes už je to jiné a dokáži pochopit tvou lásku k místu, kde žiješ.
Já jsem skoro celý život v Kobylisích a neměnila bych :-)))
Al, opravdu, moc milé vyznání - i když je v Praze jistě spousta krásných míst, nejblíže je ti to, kde žiješ a znáš některé lidi, umělce a historii čtvrti... Kočkodan to dobře vystihnul, užívej si genia loci hodně dlouho!
Liduško, to je krásné vyznání Žižkovu, který je mně hodně blízký. Dětství a mládí jsem prožívala na rozhraní Strašnic a Žižkov poblíž nákladového nádraží. Přestože naše ulice byla ještě Praha 10, my jsme se s bratrem hlásili k Žižkovu. S přítelkyní jsme chodívaly do kočičí kavárny Kočkafé v Bořivojově ulici. V roce 2017 tam měl výstavu italský malíř Tiziano Marasco, který žije v Praze, a namaloval několik obrazů ze Žižkova včetně nákladového nádraží.
TIP
taky doufám Hani, budu se zatím těšit, máš u mě útočiště již dlouhou dobu slíbené a možná bude i kachna :)
Kvôli Covidu a obmedzeniam s ním súvisiacim veľmi necestujem, dúfam, že už nie je ďaleko doba, kedy budem môcť slobodne ísť, kam budem chcieť...a verím, že aj do Prahy, budem rada, ak sa potúlame jej uličkami spolu...
Hani, děkuju za milá slova i za krásné přání, vážím si toho
Tady je ještě spousta uchráněných míst k nalézání, možná se poštěstí a projdeme se spolu
Tvoje písanie o Prahe je mi veľmi blízke, aj keď Žižkov ako taký veľmi nepoznám, milujem staré zákutia, uličky, domy, brány, okienka, všetko, čo sa ubránilo nezmyselnému búraniu...
priznám sa, závidím Ti, že bývaš na takom mieste, denne sa môžeš dotýkať bohatej histórie, vdychovať atmosféru úžasného mesta...
prajem Ti, aby si ešte dlhé roky prežila v zdraví a radosti z každého dňa v meste, kde si doma, kde je doma Tvoje srdce...
n.a. díky za komentář, možná myslíš správně, možná ... možná je dobré jej poznat
Až teď jsem si všimla těch žižkovských osobností. Je to zajímavé, kdo všechno to je. My jsme měli psa od paní Žižkové. :)
Žižkov: můj první podnájem. Můj první byt. Má první svatba. Mé první (a jediné) dítě...
Tip a.
Nami, ta chaloupka je dost stará, jistě je tam hodně zachované energie minulých generací .... musí tam být krásně
asrare díky moc, že je text klikací je asi způsobeno tím, že je kopírovaný a vložený z mojí pošty
Jamardi, je to tak, lidé hodně ovlivní, jak se v daném místě cítíš, děkuju
Lubošku, díky za krásné verše a hlavně přání, posílám úsměv a pohlazení dlaní
Moc hezké.
Na štítě naší staré chaloupky je Boží oko a letopočet 1671. I já si myslím, že dům uchovává energii minulých generací.
Pěkné. Tip. Otázka pro admina? Proč text díla je kilkatelný? A zřejmě není to záměr...
Je dobře, že se ti v tvém bydlišti líbí. Vždycky je to hodně o lidech.
S verši nechci již moc meškat,
měl bych poprask v psýše,
Lidka, rodem Jihočeška,
o Žižkově píše.
Léta běží jako chrti,
to nešířím klepy,
Alegna je v této čtvrti
dle vlastních slov happy.
Jistě mluvím jménem davu,
přání vyřknu nyní:
Buď co nejdýl v tomhle stavu,
ať nepřijde jiný. ;-)