Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrvesaj a Nekronella XXIX
Autor
Puškyn
„Třído, dnes si vytáhněte jen psací potřeby a všechno ostatní si dejte zpátky do aktovek,“ překvapila šestou třídu hned druhý den ráno paní učitelka. „Budeme psát psychologický test, který zcela jasně odhalí, kdo z vás je skutečný upír, kdo je vlkodlak a kdo si na to všechno jenom hraje.“
„Nemáme mít dneska angličtinu?“ zeptal se jí provokativně Vlad Krvesaj, mimochodem nejslabší angličtinář ve třídě. „Mohli bychom probrat temná tajemství londýnských uliček.“
„You mean english for vampires?“ opáčila Olga.
„Nevím,“ zamumlal zmateně Vlad. „Mohla byste to prosím říct pomaleji?“
„Buď rád, že angličtina je odložená,“ zasmála se učitelka za souhlasného smíchu zbytku třídy. „Místo angličtiny si teď uděláme psychologické a osobnostní testy. Nyní vám rozdám formuláře, které vlevo nahoře podepíšete, vyplníte a nakonec vložíte do obálky.“
Potom procházela třídou a všem žákům rozdala list papíru s deseti otázkami, které sestavil o víkendu pan ředitel.
„Podepisujeme vlevo nahoře, jak už jsem říkala,“ naklonila se učitelka nad Vlada Krvesaje a ukázala prstem. „Poznáš rozdíl mezi levou a pravou rukou, Vendelíne? Kterou rukou si čistíš zuby?“
„Žádnou,“ zarazil se Vlad, takhle nečekaně obviněn ze slaboduchosti. „My upíři máme dokonalý chrup, který nepotřebuje údržbu,“ překvapil ji pohotovou odpovědí.
„Vlade, a jaké máš IQ?“ zeptala se ho přede všemi nahlas Talaura.
„Nevím!“ odsekl uraženě Vlad Krvesaj. „Z testů mě zajímají jenom ty krevní. Jaký máš RH faktor, prostá Lauro?“
„Děti nechte toho,“ zasáhla učitelka a vytáhla hodinky. „Máte na vyplnění deset minut, to jest minuta na otázku a potom si to společně projdeme s panem ředitelem, ktrerý to osobně vyhodnotí. Možnosti jsou klasicky a, b a c. Pokud byste si nevěděli rady, zvedněte ruku.“
Vlad téměř okamžitě zvedl ruku.
„Copak se děje, Vendelíne?“ zeptala se ho laskavě třídní.
„Nevím si rady hned s první otázkou,“ opáčil Vlad Krvasaj. „Zní: Do jaké třídy savců spadají upíři? Za a) letouni, za b) šelmy, a za c) ptakořitní.“
„Jsi přece upír, tak použij logiku,“ pousmála se třídní Olga. „Třeba to budou ti ptakořitní.“
„Ptakořitní to určitě nebudou,“ hluboce se zamyslel se Vlad. „Podle mě to budou šelmy, protože pijou krev,“ zamumlal a zatrhl béčko.
„Paní učitelko, já nerozumím zase tomuhle,“ ozval se po chvíli Emil. „Otázka: Vlkodlakům se ze známých odvětví nejvíce věnuje: a) zoologie, b) kryptozoologie, c) kinematografie.“
„Co je na tom těžkého?“ ušklíbla se učitelka.
„Nevím, co je to kryptozoologie,“ přiznal se Emil.
„Tak zatrhni možnost, které rozumíš,“ poradila mu třídní a dál se procházela.
„Vlade,“ naklonil se přes uličku Emil ke svému bývalému kamarádovi a zašeptal: „Co myslíš, do které živočišné třídy spadají učitelé?“
„Podle mě do té ptakořitní,“ ušklíbl se Vlad a odevzdal vyplněný test.