Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKošta kafé
Autor
Movsar
Košta kafé
Pan Rybina z Velkých Pavlovic, prasyn lovců mamutů, rád dumal. Zvlášť za dlouhých večerů, kdy se na horizontu pálavských vrchů táhl dlouhý knír červánků a víno bralo chvíli.
Tehdy pan Rybina, čtenář historických příběhů, vzpomněl vojnu s Turkem. Káva! Kavárna Rybina, to mi nejak nepasuje, poválel archivní cveigltrebe v ústech, zadíval se skrze sklénku na kruh přátel, rovněž prasynů lovců mamutů, a navrhl: Co tak Kafe na košt? Tož to není špatné, dostalo se mu od přátel. A moja by ti tam mohla péct marhulové koláče, nabídl Kajoš Večeřa. Pak pili, ale nezapomněli:
A tak pan Rybina, podnikavý jako každý pro práci neharmonický jihomoravan, založil první kavárnu, hned vedle mamutího muzea.
Tržby rostly, a tak pan Rybina koupil pár domů v Londýně a do každého umístil kavárnu.
Tož ale temu nebudou rozumět, radili mu přátelé u sklenky. Co třeba Košta kafé? Musíte udělat překlad a transkripcu, strécu, zabékal mladý Jura Štěpků, co v Brně na masárně studoval druhým rokem lingvistiku a teorii juda. Costa coffee! A taky aby se to pak děvčicám lépe nosilo v kelímkách po ulicách, nápisem dopředu. Tož dobře, poválel spokojeně pan Rybina víno a hned den nato nechal v Brně v kopycentru na České u pana Valenty natisknout štíty.
A od té doby pijete kávu a jíte meruňkové koláče v Costa coffee.
Toillete l'or Paris
Celá obec českých celebrit a viajpí vůbec na to čekala dlouhé roky. Všechny ty manekýnky, zpěvačky a tučné podnikatele s jízdenkami už unavovalo létat soukromými tryskáči Praha - Paříž naotočku, považovali právo na takový tovar za základní právo high society.
A tak po přímluvách z nejvyšších kruhů do Pařížské ulice konečně dorazila značka Toillete l'or de Paris, obchod luxusním toaletním papírem.
Otevření bylo velkolepé: červený koberec z pevného toaletního papíru, manekýnky oděné do šatů z toaletního papíru, ovšemže ve střihu z dílen Dior a Fendi, limuzíny bentley s francouzskými a českými vlaječkami z toaletního papíru.
Nechyběla televize a několik internetových kanálů. Do sklenic speciální edice moser ve tvaru záchodových mís rozlévalo se francouzské šampaňské, do každé livrejované dívky vhodily hnědou olivu.
Konečně to tu máme, zahlaholil tučný podnikatel s jízdenkami Ivo a roztřásl všech pět brad, silikonová dívka vedle něj se pyšně usmála a ukázala na kašmírovou roli, že tu by si přála. A co teprve až ji společně vyzkoušíte, přispěchal zástupce firmy. Jiný slavný pár budižknicemů zvědavě prohlížel papír prokládaný zlatými proužky Bulgari. Těhotná žena moderátora zábavního rádia lapala po papíru parfémovaném YSL a v obležení vítězkami superstar Moniky a Patricie ocitla se série toaletního papíru Luis Vuitton s hedvábnou podšívkou. Nescaffe připravilo papír napuštěný trochou kofeinu, bergamotu a vanilky, což zaručuje zpevňující a zároveň zvláčňující a pro partnera osvěžující efekt, hovořila zasvěceně obchodní ředitelka firmy s odpadní kávovinou, brzy bude k mání až 50 druhů papíru, zákazníci si jej budou moct vyzkoušet přímo na prodejně, dodala.
Zkrátka, byl to úžasný den v dějinách české high society.
9 názorů
Květoň Zahájský
15. 02. 2022Humor jemný, jako třívrstvý toaletní papír z kašmírové vlny s příchutí aloe vera. Skvělé.
Lingvistiku a teorii juda, chcípnu. Poslouchají, pan Mo, neměli by oni psát jednoho každého neharmonického (příp. vyhraněně neharmasanového) obyvatele kraje s majuskulí? My tady u nás nestrpímě žádná geografická umenšování, vědí? A jinak, ještě že píšou.
Tipuju, že do roka se toho nějakej šikovnej podnikatel chytne. Do dvou let máme speciálky na toilette paper ve všech metropolích a do patnácti měsíců si budeme moct koupit kopie k nerozeznání od pravých ve vietnamských obchodech. Uvědomuješ si, že jsi nebezpečnej?
Tip a.
aleš-novák
12. 02. 2022ani bych se nedivil, kdyby to obojí byla pravda...
Toš... Tů našu jihomoravščinu eště mosíš vjácej pocvičit... Ale ináč pobavilo né že né. Zdraví praprapra_pravnuk lovců mamutů... ;)