Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO vorvaňovi
Výběr: Stanislav_Vašina
28. 05. 2002
28
1
10246
Autor
Aki
Přivez jsem si z Kodaně
maličkýho vorvaně
mrská sebou nasraně
u mě doma ve vaně
vztekle na mě cení pysky
z koupelny jen lítaj třísky
zvíře je to blbý, slizký
cáká, dělá vodotrysky
sílu má jak statnej vůl
koupelny už je ho půl
sypu mu tam denně sůl
aby mi snad nezhebnul
vyrost, drobek, jako z vody
těším se na rybí hody
bourám futra, měřím schody
Kriste pane, to je škody
z příručky se člověk doví
jak se vorvaň v moři loví
ale už vám těžko poví
jak ho dostat k řezníkovi...
1 názor
Moudivláček
30. 04. 2009pilna_vcelka
11. 10. 2003
Super...to bych jen rád věděl, jak se k tomu řezníkovi ten vorvaň dostal...když nemůže mohamed k hoře... :o)
S ho měl možná vzít k řezníkovi zavčas, když měl jenom osminu koupelny, i tak by ses určitě nadláb...
blbjenka: čéče, tuhle písničku jsem v životě neslyšel, český pionýrský :o)
snažím se bejt vždycky aspoň trochu origoš, pokud někdy napsal někdo něco hodně podobnýho, tak o tom nevím... je to i věc svědomí a to moje je ohledně tohohle, myslím, celkem čistý :o)
blbjenka: o jakých krokodýlech, čéče???? já znám o krokodýloj jenom kousek jedný jediný...
Na tisíce mil teče řeka Nil
a v tý řece bydlel přece nilskej krokodýl...
a dál to neznám, myslíš tudle?
to je hrozný... čék si myslí, kdovíjak není origoš a pak se dozví, že to někde vopajc... doprčic asi se na to vyprdnu... :o)
a nebo mi prosím tě navrhni nějaký téma, o kterým eště nikdo nikdy nic nenapsal... :o)
že mi to sluší, to vím, ta fotka je z módní přehlídky z Paříže... sem ďál modelku Versaičemu a Francouzové si na dokonalej účes prostě potrpěj :o)
tudlenc:
máme doma krokodýla ve vaně
chová se tam hrozně nevychovaně
jednou křičí, že je v suchu
pak zas že má vodu v uchu
...
celý den si pouští sprchu, ještě nám ji porouchá
kolikrát si řikám v duchu: měl bych radši koloucha
kolouch totiž to je zvíře neškodné
jistě tolik neutratí za vodné...
a víc už toho z šedý kůry fakt nevydoluju, a autora už tuplem ne
a o vorvaňovi už tu taky blásnička byla, Kastelova Samá voda, no, i když... není to až tak přímo o vorvaňovi :))
no jo, čéče, s tou originalitou je to těžký :)) ale todlenc, ať padaj wodkaď chtěj, koniny sou to pjekný :)
někdy padaj samy a někdy vykrádáš populární písně o krokodýlech, žejo :) ale jo, je to bžundózní
nejkrásnější podobenka zasluhuje zveřejnění :c) aspoň mi tenhle nápad někdo vyfouk :c)
Aki, Ty jsi klásnááá:o))) Hm, budu o té Tvé nabídce přemýšlet!:o)))) Culíku:o))))
Vašino, Vašino, jsem ti zase dal do ruky hračku, co? :o) Počkej, já někde u Monty vyžebrám nějakou tvoji kompromitující fotku a pak si budu hrát zase já :o))
Jééé,takovýhle culíky nosí moje dítě :-))))))) Musím uznat,že ti sluší :-))))
stejně jsem ti ten tip dala, protože je to dobrá práce
a ještě svým dílkem vystříháš ostatní, že vorvaň není levná večeře :o)
vždyť stačí, že se vorvaňovina používala ve farmaceutickém průmyslu :o( já bych vorvaňa za tu křivdu odškodnila, na přepravu k moři je už zřejmě pozdě, je to neřešitelná báseň
Jarodějka: hmmm, přeprava k moři... víš, co by to stálo peněz? už jen ty futra a nová koupelna mě něco stály, na to bych fakt neměl... :o)
Aki :o) kdyby jsi neusiloval o vorvaňův život, hned bych tipovala, teď ti Tip ale neprávem nedám :o) jsem zaujatá, ale je to dobrá blbůstka
Já to sice láskou k tobě neženu tak jako ivana, však - někdy si raděj nepomáhej, byla by to škoda :o) [*]
Supr, nápad a hlavně parádní rýmy! Ale mám pocit, že jsi to ukrad mý čtyřletý sestře :)) No ale asi se pletu. Holt píšete hodně podobně :))
Cudla: tvoji ségru vážně neznám, přísahám!! :o) budu se rvát o autorský práva, páč ona to taky mohla ukrást mně :o)
Falka: :o))) hele, vždyť já už ve svý básničce nerozprsknul žádný zvířátko ani nepamatuju... ty ze mě děláš normálního zvířovraha :o)
jé, vlastně jo, křeček v mixéru... ale to byla jen nehoda, vážně :o))
Materula: co se ti na tom nezdá? prostě rychle roste, no... že je ho jako už půl koupelny jsem myslel...
něco nejasnýho? :o)
a díky všem :o)
Mat: a to vadí? :o) mně to přijde normální a i celkem nenásilný, nic špatnýho na tom při nejlepší vůli nevidím :o))) ale já literatuře vůbec nerozumím, takhle to ze mě vypadlo, tak jsem to tak nechal ležet... :o)
by mě docela zajímal i názor ostatních - co vy na to?
Aki: u legrácek a blbůstek je to v pořádku pokud to netahá za uši. Mě teda tady ne. Jinak bylo mi vysvětleno tuším Albireem, že se tomu říká gramatický rým... a těch by mělo být méně než více.... tak teď předám co bylo mi vysvětleno: sůl/vůl je gram. rým... ten jiný považovaný za hodnotnější je prý třeba zbylo/shnilo.
To měla asi materula na mysli ... snad .. jinak nevím.. mě tu u takovéhle říkanky teda nevadí vůbec, navíc mám dojem že je to výrazový prostředek podporující úsměvnost.
Rozhodně na tom není nic špatného. :)
aleš-novák
29. 05. 2002
Armand: přesně tak jsem to i myslel (s tou podporou úsměvnosti :o))
nějak moc nechápu jakej je ten rozdíl mezi gramatickým a negramatickým rýmem... podle mě se to buďto rýmuje a nebo ne :o) (samozřejmě jsou rýmy a RÝMY, ale ten gramatickej mi bude muset asi někdo vysvětlit úplně polopaticky :o))
vím, že nad většinou rýmů v tomhle mým vejhlodu srdce básníkovo moc nezaplesá, ale on to byl tak trochu i úmysl. přiznám se, že původně jsem to měl napsaný jinak, daleko uhlazenějc, ale prostě to nějak nebylo ono... tak to šlo do koše a šel jsem na to odjinud :o) a díky za názor :o)
kalais: to teda řešit budu! :o) páč takovej tapalík mi je totiž děsně podezřelej, aby to nebyl třeba náhodou nějakej neřád... :o)
kalais: tak trubka, jo? a ty seš zase normálně příšerně zkorodovanej vodovodní kohoutek, abys věděla... :o)
kalais: a seš!! akorát vy ženský na to máte různý fígle, tak to není poznat... barvičky a tak... ale mě nenapálíš, mě ne! :o))
kalais: týjo, co to je tapalík? :o)
Dabi: já tě zvu na parník, co ty na to? :o) (ve vaně samozřejmě :o))
bravo! :)) bravo! :)) jako z hlediště v jeviště se slova chvály valí :)))
* :)
Konečně něco, co má otevřený konec, a tak to nekončí pro to zvířátko špatně... :o)))
I když říkat blbýmu slizkýmu vorvaňovi zvířátko... ale cáká, dělá vodotrysky... myslím, že bych si s ním rozuměla... :o)
:-))))...*..nebudu si už dělat ve vaně vodotrysky,nejsem přece vorvaň....