Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seválka
Autor
Lnice
ryba
u rybníka je zdechlina ryby
má se za to
že vznikla přirozenou smrtí
ve skutečnosti to byl parazit
za chvíli osídlí střevo dravce
a poletí
ostatní ryby
drží alespoň pohřební ticho
počty
krahujec ve vrbách u potoka
vybírá oběť
hejno modřinek
bude o jednu chudší
les
jednou se do vykáceného lesa
vrátí i mraveniště
mezitím je dlouhá cesta
návratu přirozeného prostředí
strach
máme strach
že slunce vyjde
na druhé straně břicha
ve snaze záchrany
obracíme naruby i vnitřnosti králíka
prší
za jistých nocí
uvnitř domu prší
pokojové rostliny otvírají ústa
válka
lineární hranice
mezi obzorem a nebem
obsadila ozbrojená pěchota
válka bude večer
z nebe budou padat
mrtvá mračna
15 názorů
Prší je pro mne nejúplnější ze všech, nejkratší a přitom s nejširším záběrem, Válka je rovněž hodně dobře vyjádřená, ale její emotivnost nemá tu skrytou šikovnost Prší.
Thea v tramvaji
18. 03. 2022Tady taky pošlu jeden výběrový. Popisuješ to zlo tak, jako bych se koukala na dokument. Směrem k závěru to nabírá na síle a morčata jsou pecka.
Čtenáři, moc vám všem děkuji, vážím si všech postřehů, poznámek, opravdu. Soubor byl/je ovlivněn současnou agresí ze strany Putina. Cítím velkou solidaritu s Ukrajinou a odsuzuji jeho jednání. Nebuďme k tomuto neomluvitelnému chování lhostejní.
Je to enigmatické a provokativní, zároveň ale dostatečně zřejmé, aby se nabízela interpretace. Opravdu povedený soubor.
Jsou to působivé obrazy, první se mi zdá nepřesně formulovaná. Nejlepší dle mého soudu je text Prší. Výborné jsou i poslední báseň Válka a báseň Počty. Pěkné metafory, vlastně celé velmi dobře napsané a odpozorované.
Mě ten absurdní moment v první sloce bavil, proč to píši:
Občas si nějakou takovou mentální absurditu nadšeně adoptuji, na druhou stranu citlivě vnímám, že může dráždit v korektní percepci/recepci. Určitě jde o výrazné místo. Případné vyvážení stávajícího či budoucího textu ponechává můj čtenář aktuálně plně v kompetenci autorky.
Co spíš, nebo dále, ještě... parazit... příčinou vzniku zdechliny x ryba byla parazitující
Vlastně se mi celý text posouvá onou vstupní absurditou do jiného vyznění, takového až zombie. (Ehm, netuším, zda je autorka šťastna za tak nespolehlivého čtenáře plného decentně obskurních myšlenek. Prostě pro zajímavost.)
Evženie Brambůrková
22. 02. 2022Opět neotřelé náměty.
Od "strachu" ma to začalo baviť.Text bol zrazu pevnejší, správne podfarbený..osobne teda tri posledné veľmi pre mňa
Moc díky!
Luzz, jj, přišlo mi to jako zajímavé slovní spojení, protiklad, ale jestli to spíš tahá za uši, pozměním...
ta první - tam mi něco nesedí, možná ta formulace, že zdechlina vznikla přirozenou smrtí
ostatní jsou fajn náčrtky - jako když jdeš krajinou a děláš si poznámky; poctivě odpozorováno.