Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrápor agresora
Autor
Possol
Pásy tankov drtia kosti vojakov,
bojujúcich za mier.
Tank nikdy nie je priateľom,
lež tým, ktorý ťa zničí.
Na zapraží mraky mín,
v pozadí zástup mŕtvych duší.
Odhodlanie strieda STRACH,
vonku šero, stúpa dym.
Vztýčil prápor agresora,
vraj mierotvorca vstúpil.
Každá doba vlastní voje obetí.
Priveľa - pričasto,
pretože ego príliš vyrástlo!
Nikdy som sa nemodlil,
až teraz hľadám slová.
Kľačím na kolenách,
budem sa modliť,
budem si priať,
prosím všetky božstvá,
dokým rozum príde znova.
Autor: Jakub Pokorný
9 názorů
Potřebu naléhavého sdělení z textu silně vnímám, myšlenkám, těm rozumím, ohledně formy jsem autenticky na rozpacích. Snad jedině zkonstatovat, že estetický účinek básně je vlastně totožný s válkou.
(Autoru názor vepisuji výhradně z důvodu umístění díla v Aréně. Není mým cílem se jej dotknout.)
Aha, tak to si ja nepamätám, som ročník 89 :-) a je to silná emócia a píšem aj tento druh poézie...čo nie každému môže sadnúť, pekný večer! :-)
Ten prapor agresora, těmi se to v totalitních čítankách jen hemžilo, to asi isslandiu rozčílilo a nemůžeš se jí divit. I u mě to vykouzlilo mírný úsměv. Ale nechci hodnotit báseň, já si velmi cením toho, že vůbec někdo něco proti tomu napíše, moc jsem si nevšiml.
Ďakujem za reakciu, veľkohubé, hmm - nemusí to sadnúť každému, ale sú to moje pocity a takto som mal potrebu sa vyjadriť. Pekný deň :-)
Ospravedlňujem sa,mne to príde ako básne z čias socialistického Československa.. veľkohubé a umelé,veľa pózy a najmä "obrazy"pre mňa literárne suché...
zejména tato strofa je výstižná a nad věcí:
Vztýčil prápor agresora,vraj mierotvorca vstúpil.Každá doba vlastní voje obetí.Priveľa - pričasto,pretože ego príliš vyrástlo!