Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senáhrdelník
Autor
Luzz
pár recyklovaných omluv
padnout si do náruče
ach ten žár ten žár jen přilož do kamen
v souladu s dávnými rituály
teatrálně odpouštíme jeden druhému
pár doutnajících uhlíků
fosilní paliva jsme spálili
péče o obnovitelné zdroje nebyla zajištěna
když přiložíš ucho ke komínu
slyšíš rezidua touhy
pár hrstí popela
zapomenutí zapadlí do času
vybíráme úlomky kostí
třídíme je dle velikosti a významu
v souladu s dávnými rituály
provrtáváme jeden po druhém
navlékáme na šňůrku
19 názorů
ach ne! velký kritik mi dal jen tři z deseti, jdu se rovnou oběsit.
hele, kamamuro, ty si fakt myslíš, že tebe a tvé kritiky tu někdo bere vážně?
Mě se to moc líbí. Mám rád, když v básni vnímám vlákno, když směřuje od někud někam (nejlépe k pointě), když autor uchopí téma jinak, než obvykle jiní, když něco zůstane viset ve vzduchu. Tady mne třeba napadá otázka: jednáme podle svobodné volby? A nebo je vše jenom rituál a je dopředu dané jak se v daný okamžik (správně) rozhodneme?
ts, taškařice! takhle si dělat legraci z vážných věcí! ty tomu vůbec nerozumíš! moje poezie je živelná záležitost!
no jo, zdlouhavý... a to tam původně byly ještě dva verše navíc... pojednávaly o odpuštění sobě sama a o tom, jak po náhrdelníku zbyla jen strangulační rýha
dík všem.
majaksi, když tvoříš náhrdelník, tak musíš ty úlomky / korálky nějak vytřídit... vyhodit ty škaredý, co tam nezapadnou, zmetky neestetický... aby zbyl jen hezký, úhledný artefakt. to, že jsou to pořád jen úlomky kostí, je druhá věc... jinak jo, prostřední sloka je taková... asi moc doslovná. spíš pro mě než pro čtenáře. přechod od ironie k jakési vážnosti jsi postřehl dobře.
silene, vnitřní rým mě ani nenapadl... vůbec... a pouštět... jako pouštět žilou? no, v podstatě by to taky šlo...
(nebo před provlékáním, ale vyčetla jsem, že je tam dost kosa.) Odpusť prosím mým fantaziím.
Podezírám tento text z jakýchsi humanistických pošetilostí. Postřehla jsem v rámci podezření rovněž vnitřní rým úlomky kostí dle velikosti, dt, nebo co?
Antropocentrálně tudíž opájím se představou, kterak pár hrstí popela/zapomenutých zapadlých do času (...) provrtáváme jeden druhého/před navlečením. V první sloce by mohli i pouštět.
Je tam spousta nápadů, místy ale taky nevím, co s tím. Ještě si ji párkrát přečtu a třeba mi to dojde.