Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJaro na náměstí
Autor
annnie
Jaro na náměstí Praha / Matylda, úterý 22.3.2022
Na náměstí Míru
před divadlem
zpod holé rozpraskané hlíny
derou se urputné trsy prvních krokusů:
bílá
lila
žlutá
a ve stejné chvíli na náměstí
Války
zpod sutin divadla
derou se poslední neslyšné
nádechy
výdechy
vzdechy:
žlutá
modrá
rudá
34 názorů
Marcela.K.
25. 03. 2022Taky to takhle poslední dobou mám.
Vidím nejmladšího vnuka, jak ochutnává písek a sněženky...a
Lady de Winter, se vší falešnou skromností :) děkuju! Měj se krásně - nebo se o to aspoň snaž, je to teď jediná možnost... Pá a.
Bixley, ano, smutné, smutné, smutné. Ale my zkusme být aspoň občas veselí, jinak smutek zaleje celej náš svět... Díky, pá a.
Kočkodane, danke schön! Nechala jsem si to přeložit a teď se dmu :)
Měj se fajn, dokud to ještě jde. Pá a.
Evženie, vidím, že se zásobou optimismu jsme na tom momentálně podobně... Díky, že ses stavila! Měj se veseleji! Pá a.
Goro, ano, navždy. Jen aby nebylo ještě trpčeji... Těší mě, že ses vrátila na místo činu :), díky a.
Janino, díky. Tak jen doufejme, že pokud se kontrast bude zmenšovat, bude to směrem k náměstí Míru, a ne k náměstí Války... Měj se jarně. Pá a.
Lady de Winter
23. 03. 2022Ta hříčka náměstí Míru / náměstí Války je geniální. :)
Tolles Gedicht.
Ta první půlka s krokusy
přináší úsměv do pusy,
o druhé to nejde říct,
když lidská krev začla týct…
Evženie Brambůrková
23. 03. 2022A takový kontrastů ještě přibude.
Cassy, ano, současnost sama je čím dál hutnější... Díky. Přeju krásnej den a.
Theo, díky. Deo gracias, že u nás zatím ještě náměstí Míru...
Měj krokusovej den a.
Krásne a oceňujem stručnosť. Mám až jedného rozkvitnutého krokusníka v záhrade.
Annnie tohle je spojení, které rve srdce. Napsalas to moc dobře.
Goro, jsem postižená. Byla jsem v tom dnešním nádherným dni v Praze, bylo tam tak krásně, a na Míráku mě zastavil ten zajímavej obraz. Přijela jsem domů a šla ho zapsat... a druhá sloka se k tomu připsala sama. Ale já chtěla veselou a slunečnou básničku o jaru, nic víc!!!
Díky, měj se nepostiženě... Pá a.
Dobře jsi vystihla meritum věci, těžko se o těch hrůzách přemítá a těžko se i čte.
V Kolíně bylo náměstí Obránců míru, v tom případě bys musela připsat ještě třetí část a nebo napsat jenom jednu. Dobře vyjádřené celé to dění. T.