Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSTŘEPY MEZI KROKUSY . . .
Autor
blacksabbath
Paprsky honí den
dvě větve
napříč přitlučené k sobě
zalykaj´ se jarem.
Krokům krokusů brání
plaz - rozježděná zem
z posledních nočních zpráv
včerejšek zase bude dneškem.
Tíže líže do zátylku
jarní hlína jinak jiná
do hrstě. . .
23 názorů
blacksabbath
19. 04. 2022nevadí...................
blacksabbath
08. 04. 2022Al Jal....děkuji pěkně:-)))
Moc mě tvá báseň zaujala i všechny komentáře, výborná s hvězdičkou ;-))
blacksabbath
06. 04. 2022Maruško - vyjádřila jsi to úplně přesně......děkuji
Každé jaro je jiné. Loňské bylo tiché, lidé měli být zalezlí. A teď? Zase jiné, ale stejně neradostné.
blacksabbath
06. 04. 2022Bene, Luboši, ukrytá......děkuji pěkně za návštěvu a komenty:-)))
Hezky pěkně! Taková zase Tvá malinko jiná. Líbí se mi ty neotřelé obraty tíže líže a podobné. ;)
Inspirovala jsi mne.
Jdu zpotvořit další zhovadilé dílko! :D
Mně až nějak se zpožděním došlo, že se mi vlastně líbí už hned ten název.
blacksabbath
04. 04. 2022Nikolasi...děkuji!
blacksabbath
04. 04. 2022Lami.....díky, že jsi se zastavil:-)))
blacksabbath
04. 04. 2022Petře....děkuji za hezký komentář.....jsem ráda, že tě dílko zaujalo......
Líbí se mi ten úsporný způsob tvorby, který je zároveň nabity výjádřením. Jakoby stačilo přiblížit výraz k výrazu a vznikne cosi jako Eliášův oheň...
blacksabbath
04. 04. 2022Renato.....díky za návštěvu a komentář...hezký den!
Poslední strofa nejkrásnější.
Dobře jsi prostřednictví přírody vystihla lidské pocity. Jsme jako ty přitlučené větve...
dievča, Alegno, Nani, Milane, Zajíci.....děkuji za návštěvu...přeji vám krásný den!
dievča z lesa
04. 04. 2022***
Jarmilo, Andreino....máš pravdu, Jarmilo - covid nám vzal - 39 723 přátel, příbuzných...přestal být hlavním tématem - i když zasahuje nejednoho z nás - nahradila ho válka....tolik zmařených životů....proč?...................každý zánik/smrt bolí.... nejen lidí, ale i stromů, všech vymírajících tvorů - v oceánech i na souši.......
Irčo .... děkuji za milý komentář
Aleši .... díky za návštěvu
Báseň nabízí víc vrstev, od přírodní po sociální, bohužel tak charakteristickou pro jaro letošního roku - zaujala mne i diskuse pod ní - ráda si pro sebe porovnávám pocity ostatních s těmi svými.
Podařená mini, Ivi.
Ivi, jako Jamardi také chápu, kam Tvé verše míří, jenomže rozsah je daleko větší. Vidím to denně v umírajících oceánech a je jen otázka času, kdy dojde i na nás. Snad si potom Země konečně oddechne od nejhoršího dítěte, které umožnila zplodit.
Říkám si, jak jsou ty dojmy osobní i co se týče smrti a co ji připomíná nebo nepřipomíná. Toto je k válce .......ale třeba dnes je to přesně rok, co mně umřel docela mladý a jinak zdravý příbuzný na covid a je to pár dnů, co vím, že má covid jiný příbuzný, jinak těžce nemocný, předtím byl na pobytu v lázních (to je to hurá, že covid už není problém) a nyní je s covidem v nemocnici.