Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTáta otec
Autor
annnie
Táta otec Matylda, středa 27.4.2022 ráno
Dnes by měl svátek Ten,
jehož jsem nikdy nepoznala
Čtyřicet let mi na to nestačilo
a to jsme osmnáct z nich
žili vedle sebe
Nestačilo.
A zřejmě ani na to
aby poznal on mě
Bylo mi tak asi čtrnáct,
když začala jsem nosit jeho
čokoládově hnědý svetr
Nijak to ale nepomohlo
a tak nakonec
jsem to vzdala
a začala mu říkat otec
Jednou se tak v žertu
podepsal:
Táta otec,
snad na nějaké blahopřání,
protože dopisy,
ty jsme si nepsávali
Chtěl? Nechtěl mě znát?
Byla – nebyla jsem pro něj důležitá?
Měl – neměl o mě někdy strach?
Anna marně hádá
ráda
by se dala poddat
ale už není, kdo by odpověděl
Dát se poznat
je velký dar
To nedokáže
darovat
každý...
55 názorů
blacksabbath
01. 05. 2022..............*/*****
Kožený pásku, Matylda je můj dům :)
Díky za návštěvu a za humor. Přeju pěknej večer a.
Atkij... A safra... Očekávám tedy vbrzku báseň... Přeju klid v duši. Díky, Pá a.
Annnie, pootevřela jsi mou třináctou komnatu. Téma, které jsem zpracovala pouze jednou a na víc jsem neměla odvahu.
Cassy, nojo... My jsme ta generace, jejíž otcové se nedokázali rozhodnout, zda mají dítěti vládnout nebo ho milovat... A jelikož jim samým válka či dramatický poválečný léta často otce vzaly (a někdy vrátily změněné k nepoznání), neměli se moc čeho chytit...
Díky. Pozdravuj svou ženu. Mějte se oba krásně, pá a.
příběh zadřený v duši...i moje žena mi vyprávěla ten svůj, trochu jiný, trochu stejný, dva společné roky života s otcem, když jí bylo tak deset, chápu, že na záčátku byl také, různě dlouhé pomlky, ať byl důvod jakýkoli, takže absence citové vazby a...ostatní by musela asi ona...
Annie: díky - I já mám taková slůvka ráda – a jejich spousta – jen ne vždy se hodí
Pomalu poznávám, že to čekání asi už nemá cenu – o žádný kus mého oděvu si nejspíš nenapíšeš... ;-)
Aspoň tedy doufám, že mě za koment neutlučeš čepicí. Pro jistotu se přidávám k množině čtenářů, která si pomyslně velkouznale mlaskla u onoho skvostného závěru.
Všechno zlé je pro něco dobré, říká se; v tomhle případě to co chybělo mně, je třeba dát svým dětem. Pak se dojde k naplnění. Dobře jsi to napsala.
Jamardi, svetr jsem mu šlohla. Ale protestoval jen slabě. Asi to tak trochu intuitivně pochopil... Teď se vlastně nad tou vzpomínkou začínám usmívat. Tak moc díky!!!!!! Měj veselej den a.
Je blbý, že toho řekl tak málo, ale nakonec svetr půjčil a blahopřání podepsal....Tak aspoň to. :)
Bixley, pravděpodobně to tak bylo. Ale tenkrát jsem to prokouknout nedokázala... Díky, měj krásnej den a.
annie,on tu i může být, zajímat se, ale schovaný za svou maskou, tudíž vzdálený.
Na báseň zajímavé téma - je náročné, uměřeně osobní linku prolnout s obecným "poselstvím"... a tobě se povedlo.
Marcelko, nojo no... Možná přeceňuješ moje schopnosti :) - já se vlastně snažím bejt stručná :)
Nemít tátu je špatný. Ale o to právě jde: já ho taky skoro neměla. Fyzická přítomnost není dostačující...
Ále, pryč s tím. Postihlo mě to dnes, napsala jsem to, pouštím to. A tobě díky a přeju krásnej den a.
Alegno, přesně. Dokud je čas, dělejme, co umíme! Přeju krásnej den, díky a.
Dievča, přesně tak. Žádný tabu. Jen otevřít náruč...
Měj se krásně, díky a,
Bixley, děkuju za pochopení. Trochu se obávám, že kdo velice chápe,měl to možná podobně... Ráda bych se pletla. Ale že nejsem jediná, kdo má podobnou zkušenost, to je nad slunce jasný...
Měj se krásně, pá a.
Štírko, díky... Mě zase naprosto nadchnul výraz ušušlit. To je překrásný slovo!!! Kdes ho vzala???
PeS: On za to táta nemoh. Mnoho různejch pramínků se steklo do tý studny, ze který nešlo vytáhnout vědro s vodou...
Ahoj Annie - o svojho otca nie som veľmi ochotná sa deliť, ale o spomienky naňho ó áno.
Vaše prevozchadítělstvo, tvůj otec je mi velmi sympatický :) Díky, že ses podělila!
Marcela.K.
27. 04. 2022Pro mě je tam zase spousta slov navíc, ale ty už asi jinak psát nechceš. Třeba hned v první sloce bych krátila to, co vyjde najevo z dalšího textu.
K námětu - tohle je pro mě těžké k pochopení. Tolik jsem záviděla dětem, co měly tátu.
Trochu je mi smutno za tebe, ale verše jsou moc povedené, an., donutilo mě to k přemýšlení .... možná je čas lecos změnit, pokud ještě jsme.
dievča z lesa
27. 04. 2022bolo? nebolo? ... potomkovia sa na všeličo pýtajú ... zasmejeme sa a teším sa z toho, že tabu stráca možnosti ...
veľmi pekne napísané
Annie- holka zlatá - ty to umíš napsat...! Ani ta bolest v tom snad není... ale je tam obrovský kus pravdy... Tenhle vzácný dar otevření se - který dovolí poznání- ten si bohužel - hodně lidí ušušlí jen pro sebe...
velký TIP
Môj otec vedel nádherne kliať v rôznych svetových jazykoch. Technicky veľmi zdatný nebol, takže čokoľvek čo spravil doma - dlho to trvalo a posledná veta obvykle bola: "myslel som si, že mi to vyjde".
Theo, díky. Mám to už - víceméně - zpracovaný. Jen někdy se to připomene...
Přeju krásnej den a.
Abakus, to ti přeju. Můj táta byl vlastně asi taky hodnej. Jen, myslím, nebyl úplně šťastnej. A byl trochu neviditelnej...
Měj krásnej den, díky a.
Evženie, ach... Ti naši otcové... Ty naše matky... A my jako matky...
Díky, měj krásnej den a.
Souhlasím s Theou, ten závěr má solidní filozofické jádro. Je to vlastně taková aktualizace Sokrata. Místo "poznej sám sebe" "umožni, aby tě poznal někdo jiný".
Povedené!
Dát se poznat...Ten konec je pro mne nejvíc působový a opravdu hodně, hodně rozumím.
Mala som báječného otca, taký smútok ako na mňa zavial z tejto básne, to sa hneď tak necítí.
Evženie Brambůrková
27. 04. 2022Tak to jsem měla velké štěstí, že můj cholerický otec míval šťastné chvíle, kdy jsme ho měli rádi.
gabi tá istá
27. 04. 2022jedna z tvojich naj, dotkla sa ma *