Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSnídaně s básní
Autor
Litarts
-
Vzpomněl si na radovánky,
dětské a pozdějších lásek.
Ty staré již, zašlé stránky,
plné her, ale i masek.
-
S úsměvem dnes, nad tím kvasem,
v mladistvém tom dospívání.
Kdy vše, jako sen jen zdá se,
životní boj dobývání.
-
Naše cesta, jak léta jdou,
plná mála i mnohého.
Prožitá však pílí každou,
bděním, života snového.
-
To všechno tak vždy jednou je,
pro stálý pohyb v proměnách.
A pak to, co se zdvojuje,
jiným spíš, odraz v ozvěnách.
-
21 názorů
Radovan Jiří Voříšek
11. 05. 2022i v tvé prozření věřím
Radovan Jiří Voříšek
11. 05. 2022má důvěra ve tvůj růst není blbost
Radovan Jiří Voříšek
11. 05. 2022Máš na to, věř si taky
Báseň je bezchybná, chybně ji vnímáte Vy.
Každý považuje za krásné něco jiného. Snížit se k Vaší kulturnosti bych nemohl, je mi líto.
Radovan Jiří Voříšek
10. 05. 2022a stejně ti věřím, že to jednou bezchybně zvládneš a bude to krásná báseň s krásným obsahem
Mnohokrát jsem to již dokázal a dokazuji i zde. Každému ale ne, to je pochopitelné.
Mistře, musíte se ještě učit, pravil jeho žák, začátečník.
Radovan Jiří Voříšek
09. 05. 2022Jak se futr oháníš tím osahem - tak právě to je um básníka vyjádřit obsah a ještě k tomu bezchybně z pohledu anatomie rýmu a rytmiky verše a já pořád doufám a doufat budu, že to dokážeš!
Radovan Jiří Voříšek
09. 05. 2022:-) , dožiju se toho vůbec?
Pane Snake_01 ano, opravuji první slovo na příčestí minulé. Vidíte, že opravím, co uznám, ale to, co mi vytýká pan Voříšek, uznat nemohu.
Já nevím, ale plně souhlasím s Radovanem, už to, že básník začne báseň slovem, které neexistuje jen proto, aby mu sedělo do rytmu, je absurdní.
A arogance s jakou autor (ne)přijímá kritiku, je i s ohledem na jeho věk směšná. Tenhle postoj je pochopitelný (možná) u patnáctiletých začínajících autorů, ani jim ale neprospívá.
Radovan Jiří Voříšek
08. 05. 2022to je úplně jedno, uč se kde chceš, jen se místo zatvrzelosti prostě uč
Radovan Jiří Voříšek
08. 05. 2022Omyl, čtu obsah. Naopak vyvážený spád jsi narušil. Až přestaneš brát své básně za nedotknutelné, své umění za bezchybné, pohneš se směrem ke kvalitě.
Nečtete obsah, nejsou tam žádná zbytečná slova a stejný počet slabik ve verších je na místě. Právě vypuštěním některých slov ve verších (vím, co máte na mysli) by došlo k narušení vyváženého spádu veršů a k jejich znehodnocení. Proč kritizujete dobré věci?
Radovan Jiří Voříšek
07. 05. 2022Jsou tam pasáže, kde máš rytmus prakticky dokonalý. Kdyby se metrum básně hodnotilo pouze matematicky, bylo by to slušné. Někdy je to ale díky vložení zbytečných slov do verše. Myslím si, že i snaha mít za každou cenu v každém verši stejný počet slabik (tady 8) se nedobře podepisuje na spádu veršů. Ale stejně zaznamenávám růst kvality.