Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesměr klíční kost
Autor
atkij
po dědovi
letitou srdcovkou otvírám zahradu
nejblíže zemi
bramborou otáčím klíčkem k nebi
zahrnu do hladka pro život budoucí
až skryje kotníky
zahrnu směr klíční kost
kos
záhon je živý jeho tancem
třikrát se ohlédnu
ještě tam je
kuchyň je mýtina
za oknem les
sýkorka rehek straka kos…
postupně na jedné jedli
když jsme jedli
slyšené zpěvohry tvořily oblohu
viděné přelo se o hlavní chod
babi
pes loví téma sotva pár vteřin
pes nosí téma ve tvaru balónku
po celou dobu co tu jsi
skleník
léta zapomínám
na nízkou zárubeň ve výšce čela
bývám v něm očima o krok dřív
až bolest vždy připomene
kdy třeba klonit hlavu
19 názorů
„Kos" a „Babi" asi nejvíce,..., ale hezké všechno :)
Kde vlastně začínáme a kde končíme? Důležité to vědět, aby ses nepraštila do čela. Neseme v sobě své předky, jsou naší součástí, děláš to co dělal děda, staráš se o babičku, nacházíš v tom poetiku a předáváš ji dál. Ale ono nejde jen o předky, jde i o tu srdcovku, brambory, kosa. Kde vlastně začínáme a kde končíme?
Nádherný blok.
nejlepší je "babi"
Skleník mi připomíná naši chatu :) Jauvajs.
Po dědovi je krásně citlivá. Celé to máš takové jemně nedořečené, že si v tom asi projektuju hlavně svoje a to mne na tom baví.
Po dědovi je natolik emotivní, že až strhává k pocitu, že výhradně osobní,
Kos je sympatická odrazem který v mysli okamžitě naskočí a vzbudí dobrý pocit, že i já jako čtenář jsem schopen těšit se, když se to může a má.
Kuchyň jako mýtina zaujme svou bezvadnou provázaností, ale i lehkým nadhledem, který má stejný účinek jako kosí tanec, ačkoliv použité rekvizity jsou zde vtíravější.
Babi je ze všech nejlepší, tolik nádherné vřelosti a tak nenápadně vyjevené. Tady bych chtěl pochválit Můru73, její schopnost vnímat, zvláště když má tak výtečnou nabídku.
Poslední je ve stínu ostatních.
Claviculární poezie je na Písmáku jako šafránu, o to více si ceňme tvého počinu. ;-)
veľmi pekné***
Proč ptáci vstávají tak časně?
parádní.....skleník vede...au:-))))
babi a skleník (jiné jsem nečetl) pěkné, Jitko. Gratuluji. Ženská něha
Každá z těchto mini má hodně co říci, Jitko. Povedly se ti moc... v mírné nostalgii a radosti z přírody až po zárubeň!
Ještě nikdy se mi od tebe nic nelíbilo tolik jako tyhle první dvě. Ty mi šly rovnou dovnitř, až se to tam všechno zatřáslo. Annin výběr, bez váhání.