Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRuská ruleta
Autor
Alenakar
Všichni vědí: není, není štěstí
v tomhle údolí.
Kolikrát už svírali jsme v pěsti
pistoli...
Alexandr Blok
Jak ledňáček
tak lovit stesk
až kdesi u dna
ruské bystřiny...
Smutek je modrý sarafán,
píseň je závoj,
slovo je náboj
v odjištěné pistoli.
Miluju tenký led
na slovanských řekách.
20 názorů
Ta prostota a poetika nečekaně kontrastuje s názvem. Má to říz myšlenky, který přitom tu jemnou poetičnost nijak nenarušuje.
cassy,
Modrý sarafán je, tuším, původně ruská lidová píšeň a my jsme slované, ač se to některým lidem nelíbí. Asi opravdu existuje něco jako slovanská duše. Já znám řadu ruských nebo i českých písní, ze kterých se staly popové evergreeny. I když miluju německé skladatele, řekla bych, že z německých písní zlidověly akorát tak vánoční koledy.
myslím, že tenký led je to zásadní...Waldův Modrý sarafán si pamatuju...byly vánoce, rodiče přehrávali gramofonovou desku stále dokola...a my jsme nadšeně zdobili na náměstí koupený stromek...
guy,
jako dítko jsem vůbec nechápal, o čem to ten Walda vůbec zpívá... Tehdy ještě google neexistoval.
Zajíci,
díky. Jsem ráda, že právě ty máš pro mé "ruské" básničky pochopení.
sveřep,
ruská lehkomyslnost je někdy až sebevražedná. Spousta ruských básníků spáchalo sebevraždu.
Evženie,
Rusové jsou krásně zádumčiví. U nich to ale bývá někdy až životu nebezpečné.
Juliáne,
mezi slovanskou lehkomyslností a nasprostou nezodpovědností je velmi tenká hranice...
Vybavila se mi u toho tahle vykopávka: https://www.youtube.com/watch?v=zeN5XjPWI-0
Zajíc Březňák
21. 05. 2022"slovo je náboj v odjištěné pistoli," to by se dalo tesat do kamene.
Karpatský knihomoľ
20. 05. 2022táto sa mi obzvlášť páči
Evženie Brambůrková
20. 05. 2022Je to zádumčivé.