Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNahota, stíny a lvi
Autor
cassy
I.
když vstupoval
do horké lázně vany
přisedla k němu
na okraj
tak jezdívaly dámy
v dlouhých sukních
na hřbetě
krotkých koní
jako by člověk
mohl být i nahý
II.
světlo si zulo staré boty
je květen
měsíc kdy naši předkové
chodili dávno bosí
hýčkáme v sobě přeludy
je květen
žádná z řek ve věčném běhu
nenabízí dvakrát
v podivném lese
vstávají stíny
III.
někde v tomhle světě
valí se ze svahu kámen
který jsme uvolnili
nezřízeným chtěním
do kadlubů našich stop
padají kapky deště
jako by z vod byl oceán
ve chvíli probuzení
tam nahoru
nechodí ani lvi
13 názorů
Zeanddrich E.
23. 06. 2022Také mi v prvé trošku vadí ta vana (ale asi víš, proč ji tam máš :) )
Líbí se mi všechno (snad jen ten dovětek se lvy mi připadá hrubý, ale chápu ho..)
Tak jemné a decentní verše se na Písmáku najdou jen vyjímečně. Nejvíc se mi líbí první text, ale tip dávám za všechny.
Biskup z Bath a Wells
30. 05. 2022dobrá jízda...
díky všem...básně by se mohly jmenovat třeba: bezpečí, ohrožení, civilizace...doufal jsem, že dvouveršové dovětky "přesněji zacílí" přecházející řádky...
Výborná trojka. Nejvýraznější analogii vnímám u jedničky. Vážně povedené. Přemýšlím na nutnosti dvouveršových dovětků.
blacksabbath
29. 05. 2022nene .."tam nahoru nechodí ani lvi"...ale k tvým dílům moc ráda....:-)))
Všechny tři moc pěkné. Snad jen bych škrtnul vanu. Tři básně by si zasloužily tři tipy. Na druhou stranu ukazují, že to není náhoda.
díky za přečtení...to "i" je teda ostuda...nebo nepozornost a tři skleničky vína...
Opravdu, zvláštní májové kouzlo působí, cassy...
..........
jezdívali dámy - jezdívaly