Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvět nebude chudší
Autor
Zajíc Březňák
mám obě ruce –
levé a krátké
pracky tyrana,
svět nebude chudší,
ale já nezbohatnu,
stále na počátku
hledám slova na jazyku,
vymyslím novou sektu
a povedu ji do předvolebního boje,
nikdy si neprominu neúspěch,
mám řeč Tatara,
tělo Mongola,
raduji se z nepatrných zisků
a nemám smysl pro humor,
svět nebude chudší,
ale já nezbohatnu,
když si vyrvu jazyk
11 názorů
Zajíc Březňák
04. 07. 2022Děkuji, Bixley! :-)
To jsem rád, Blackie. :-))
blacksabbath
25. 06. 2022za toto dílo na tebe jazyk nevypláznu...:-)))
Zajíc Březňák
23. 06. 2022Děkuji, Aleno. :)
Zvláštní schopnost vciťovat se do populisty a implantovat mu do mysli i sebekritiku, která se v mysli takových lidí nevyskytuje.... Tip.
Zajíc Březňák
22. 06. 2022Goro, děkuji za návštěvu.
Evženie Brambůrková, díky, ale magoři se nikdy nedokáží sjednotit, to už je taková vlastnost všech magorů.
Benetko, přesně tak, nakonec se nic neztratí, ale ani nezíská.
Tatar a Mongol, to vyjde nastejno, "Tataři" říkali ve středověku Mongolům Rusové. Tehdy (ve 13. století) zabrali Mongolové/Tataři téměř celou Rus (a velký kus euroasijské pevniny). Ubránit se jim tehdy dokázalo pouze Moskevské knížectví daleko na severu. Samotné označení "Tatar" je odvozeno z řeckého slova "tartaros," což znamená něco jako "peklo". Každopádně byla Rus tehdy vržena o celá staletí zpět.
Evženie Brambůrková
21. 06. 2022Také jsme o novém hnutí uvažovali. Mohli bychom se spojit a zvítězit. Jen by nás, magorů, muselo být víc.
Docela úderné dílo, Zajíci... oceňuji krom razance pointy třetí strofu, je dobře sebeironická.
Chtělo by se říci že svět bude o jednoho tataromongola bohatší. Či snad... O jednoho tataromongola chudší...? Je to jedno......