Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrumlov...
Autor
Gora
Z ranního oparu
vystupují kulisy –
pohádka v parku
Červánky –
po Krásném Údolí
zní křik páva
35 názorů
Bačkovský - na tom, kde bydlíš, vůbec nezáleží - je to dřina, stejně jako každá dovednost, a stejně jako u každé dovednosti ocení kvalitu jen ti, kdo ji dokážou poznat! ;-)
Měl ses ohlásit, Petře, tentokrát bychom si to pivo spolu už dali:-)... tak zas příště!
Včera jsem byl v Krumlově, krásné místo, nebylo tam ani moc turistů. Potkal jsem tam paní, seděla v kavárně a dala si pivo. Byla to určitě Gora. Kdybych žil v Krumlově tak by psaní básní šlo lehce.
Theo, díky za zastavení, ano, kulisy vytupují z oparu reality a pohádka/noční představení nemusí být pohádkou...
Thea v tramvaji
07. 07. 2022Někdy mám pocit, že nejsem dost pozorný čtenář haiku. Že nemám tu citlivost. Klid v duši nebo co je potřeba :)
V případě těchto dvou mi přijde lepší to první - děje se tam toho víc a Jamardi tomu dala ve svém komentu další zajímavý rozměr.
Evženie Brambůrková
06. 07. 2022Jako bych to viděla a slyšela.
Jarmilo, občas se nad tvými komentáři dost zamýšlím... tady jsi haiku dala možná nové významy, děkuju.
To, co jsi napsala, jsou dojmy, které někteří lidé mají, ale vedou k nespravedlivým a nesprávným závěrům. To, co je nejasně vidět, často není žádná pohádka. A to, co je výrazné, nemusí být spojeno s předváděním nebo pýchou.
ono se to nějak časem poskládá a využije
Radovane, včera byly zvlášť syté červánky a páv náruživě křičel... je maniak:-)...
Smůla s tvými poznámkami, snad se dají využít...
Radovan Jiří Voříšek
05. 07. 2022včera jsem si v Novohradských horách poznamenal:
červánky / kohout na střeše / kokrhání v dešti ... že z toho něco udělám
blacksabbath
05. 07. 2022pohádkově krásné....*/************
V Krumlově jsem ještě nebyla, mám co dohánět, vždycky je.
Tyhle malé mám ráda, vždycky si představuju...
Tvoje haiku čtu ráda, ale tentokrát mi to přijde tak nějak bez překvapení... ono v haiku asi ani o žádné překvapení nejde, ale cítívám z nich cosi, cosi navíc. Ale může to být i mým momentálním "špatným nastavením".
Jitko, děkuju, pohádka se jmenuje Divotvorný hrnec, kulisy byly z ní... třeba ještě nějak to první přepíšu, díky za upřímný názor.
Na ten park si pamatuji z poslední návštěvy, takže úplně vidím. Text mi však přijde v tomto podání až příliš dořečený. Možná trochu jinak zacílit, vzít z jiného úhlu.
Páv v kontextu s místopisným zacílením mi přijde moc fajn. Pozoruješ červánky a scenérii zvukově naplní, naruší výkřik páva.
Na následující tebou inspirované variace jsem pyšný jako páv. ;-)
Když jdeš do baru
nos pořádně utři si
tu nudlí várku
Občas škubánky
máma dětem usmolí
no, žádná sláva...
Ovce s beránky
pak sčítá i bůvoly
ač prášky brává
Hanko, díky... konkrétní část, kde bydlíme, kterou takto vnímám... do zámeckého parku několik minut chůze.
myslím, že najkrajšie znie mlčanlivý páv. Ako má krásne perie, tak má škrekľavý hlas.
V Českom Krumlove som skôr stretla Číňanov než pávy.
pekný obrázok pekného mesta...už by som ho mala konečne pozrieť naživo...