Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJeřábi
Autor
Jamardi
Krása jeřábů a jejich velkolepé námluvní tance člověka odedávna fascinovaly. Druh a družka si jsou věrni až do smrti. V Řecku byl symbolem bdělosti a opatrnosti a byl považován za ptáka štěstí. V Číně symbolizoval dlouhý život, moudrost a vztah mezi otcem a synem. V Japonsku je jeřáb symbolem štěstí a dlouhověkosti. V poezii je jeřáb symbolem něčeho vznešeného v přírodě.
Východní, západní
pohled se shoduje,
cení si stejného,
jeřáb tu boduje.
Nádherné pohyby
při svatebním tanci
vzbuzují důvěru,
že je radost v ranci.
Jeřáb též těší se
výborné pověsti,
věrností přináší
naději ve štěstí.
Fotky pocházejí z tohoto videa: https://www.youtube.com/watch?v=g_Vhg9cVToo
24 názorů
jamardi, krásná báseň a i fota. Líbí se mi Tvůj ornitologický zájem i obdiv.
Zeanddrich E.
17. 07. 2022Alespoň že na něčem se Východ a Západ shodne.. :)
V ZOO jsem je možná taky viděla, ale nepamatuji se. Dostanu se tam málokdy a těch zvířat je tam hodně. Děkuju. :)
Moc pěkná, naživo je znám ze Zoo a z japonských a čínských básní samozřejmě, krásní ptáci
S vlastnostmi jeřába jsi to v básničce trefila, v asijské literatuře se o nich dost píše... našla jsem i článek v HOSTU, kde ke konci věnují symbolice jeřába dost místa...:
Alegno, je to jen můj odhad, bližší vysvětlení jsem nikde nečetla. :) Děkuju :)
Díky za přiblížení jeřába, nádherný pták, není divu, že je symbolem dobrých vlastností i štěstí.
Evženie, já taky ne. Já jsem jenom kdysi o nich dostala od jedné učitelky od Volgogradu básničku k recitaci, tak je mám trochu víc v mysli. Ale to byla náhoda, klidně mohla být z Ukrajiny, tam jsou také jeřábi, táhnou z Litvy přes Ukrajinu do Maďarska. :) Děkuju :)
blacksabbath
06. 07. 2022krása!!!!
Evženie Brambůrková
06. 07. 2022Nikdy jsem je zřejmě naživo neviděla.
Nikdy ze mě nevypadne:
Tělo ptáka není ladné.
A vůbec ten jeřáb
je pořádný neřád. ;-)
dievča z lesa
06. 07. 2022vidím ... nádhera***
Nevím proč zmizly. Znovu jsem je uložila, uvidíme, jak dlouho to vydrží.
Ty umíš origami? To jsi dobrá! Díky za tip.
dievča z lesa
06. 07. 2022žeriav je pôvabný vták ... bol mojím prvým origami, ktoré som sa učila s deťmi skladať ... papier sme si zdobili ručne ... ( nevidím obrázky, dá sa s tým niečo urobiť?)