Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePalicí přes prsty
Autor
annnie
Palicí přes prsty P., neděle 24.7.2022 ráno
Podivnou věc našlo dnes ranní slunce
v mé hlavě:
MNE
v jakési nevelké, neurčité místnosti
Jsem velký, robustní čtyřicátník -
ano, jsem muž,
to už se mi však párkrát stalo,
na to jsem celkem zvyklá -
co se mi ale vůbec nelíbí, je to,
co právě dělám:
Mám v ruce
dokonce možná v obou rukou,
tak je těžká,
obrovskou železnou palici
na dlouhé pevné násadě
a tou palicí
ach můj Bože...
Po mém pravém boku
mírně přede mnou
je další muž
podobně urostlý a silný jako já,
obdobného věku,
oba máme hladké, celkem mladé tváře
Před námi čtverec stolu
Na stole velká silná ruka
s roztaženými prsty
a já...
… do nich
v pomalém, klidném, cílevědomém rytmu
ze všech sil buším tím kladivem
Prsty jsou plechové:
musím je rozklepat
Druhý muž -
opravdu, je mi dost podobný -
odevzdaně stojí,
mírně skloněn,
opíraje se o hnědou desku dlaní své levice,
na níž usilovně vytvářím jakési dlouhé
paprsky
barvy cínu
Zdá se,
že ho to nebolí,
klidně to pozoruje,
trpělivě podvolen mé vůli
Čtyři prsty jsou zneškodněny,
pomyslím si,
zbývá jen palec,
ten ale sám už není nebezpečný
Rány ustanou,
je hotovo,
propouštím muže s paprsky
a pomyslím si:
Tak, teď už nikomu neublížíš
Muž se napřímí,
pomalu odchází, dva kroky k otevřeným dveřím
Vtom zachytí mou myšlenku
otočí se
a s jemně ironickým lehkým úsměvem
(snad to jen šeptne
snad si to jen pomyslí – nevím):
No... však mám ještě času...
V té chvíli na pokraji snu a probuzení
pochopím:
TOHLE JSEM TAKY JÁ
Jsem žalářník,
propouštějící vězně na svobodu
jen s podmínkou, že ho zbaví poloviny síly
(přesvědčen, že tím chrání svět)
A jsem i vězeň,
který propuštěn,
cítí svou sílu jako nekonečnou
Ne – to není přesné...
bez ohledu na okolnosti
se cítí nekonečně svobodný a silný
a palici i rozklepaným prstům
se jen blahosklonně pousměje
Krok,
a je ze dveří
Krok
a já jsem venku ze sna
43 názorů
Radovan Jiří Voříšek
06. 04. 2023hmmmm
Kolektiv Lidových Vypravěčů
16. 10. 2022Kdo by si pomyslel, že tohle bude na dlouhou dobu poslední dílo naší annnie...
Black, díky! Objetí mne obzvlášť potěšilo. Ráda ho opětuji. Měj se pokud možno netajemně, Pá a.
blacksabbath
28. 07. 2022dnes je to tady samé tajemno a brrr......posílám přání klidného dne aaa pevné objetí.......:-))))
Maličko mrazivé, trochu tajemné, rozhodně obsahově silný sen, přesně to se mi líbí.
Zvedavec, vďaka. Mně taky neuvíznou zdaleka všechny...
Měj krásnej den a.
zaujímavý sen a zaujímavý samovýklad, škoda, že ja si sny takmer nepamätám
Jamardi, díky.
Ano, tuto známou mantru "stát se může komukoli cokoli kdekoli" si pravidelně opakuju zejména před naším příměstským táborem :)
Přeju krásnej den, pá a.
No bixley!!! Zdá se, že jsi opravdu hodně tolerantní, když jsi připravena akceptovat změnu pohlaví, rozdvojení osobnosti, sadismus i zřejmě kriminální minulost a/nebo budoucnost hrdiny i v realitě :) :) :)
Tak teď pravdu: přišlas na to. Nebyl to sen, takhle jsem strávila sobotu :)
Díky za pobavení i přízeň, měj se prosím radši nekriminálně :), pá a.
Abakus, všechno je jednou poprvé :) Trénuj s tím svazkem (například se můžeš důležitě procházet po pokoji a významně těmi klíči cinkat) a kdo ví... :)
Díky, měj se vesele! pá a.
Dievča, já si tedy pěkný sen představuju trochu jinak :), ale zajímavý tedy byl, to ano...
Měj se překrásně, díky, pá a.
Milane, já bych nejradši spala pořád :)
Díky, měj krýsný dny i sny, pá a.
Květoni, Sigmunda by zcela jistě zaujaly ty prsty i ta palice :)
Myslím, že by ve mně odhalil skrytou touhu po pomstě každému, kdo na mě kdy ukázal prstem...
Díky, přeju krásný cestování a.
Cassy :) :) :) - a nebyl to frňákovník? To je tedy smutná příhoda - vedle toho ta moje má vlastně dvojitej happyend :)
Díky, měj krásný pondělí a.
To je zajímavý sen.
Jo prsty :) To mi připomíná, jak jeden navrhoval turistický výlet a procházku odlehlou krajinou a druhý jízdu autobusem na zajímavé místo (zámek, hvězdárnu...) a argumentoval, že se v odlehlé krajině může něco neočekávaného stát a co potom. A ten první řekl, že vypíchnout oko prstem si může kdokoli kdekoli.
U tebe trochu netradiční, možná jsi neměla prozrazovat, že to byl sen, bylo by to tajemnější... :-)
Ešte som nikdy nemala sny, ako správca žalára. Ale môj zväzok kľúčov sa k tomu približuje.
dievča z lesa
25. 07. 2022to je pekný sen ... palec bez tých ostatných nič neuchopí a pripomína silu, ktorá sa dá použiť rozmanito***
Květoň Zahájský
25. 07. 2022Co by na to asi tak řekl Sigmund Freud.
Zajímavé...můj poslední sen byl proti tomu odvar...vylezl jsem na strom za domem, kde už dávno nebydlím...trpělivě jsem vyčkával, až dozrají hrušky...po nekonečné době jsem si všiml, že je to dub...
Lady de Winter, jak pravíš: síla. :) Ale už jsem snila i větší sílu :) :)....
Díky. Měj se krásně, pá a.
Theo, ano, byl to opravdu hodně živej sen. Sny jsou velmi pozoruhodnej fenomén. Musíme o nich někdy hodit řeč.
Díky. Přeju kvalitní snění i bdění! Pá a.
K3, já osobně si myslím, že sny vlastně pracují, ať je vykládáme nebo ne. Ale pokud je vykládáme, můžou nám leckdy napovědět zajímavý věci. Ovšem není asi nutno mít k tomu vykladače - s trochou intuice a představivosti to nějakým způsobem může sám se svými sny dělat (téměř) každý...
Díky. Měj krásnej týden, pá a.
Evženie, litovat ho nemusíš - vykladači snů (profesionální i amatérští) si v tom obvykle velice libují... Já myslím, že nad tebou by například můj psychouš naprosto zajásal :) :) :)
Díky, přeju pevný spánek :)! a.
Alegno, díky. Ze stejné látky utkáni jsme jako sny...
Přeju krásnou snivou noc a.
Zeanddrichu, já svý sny miluju a kdybych měla čas, rozcupovávala bych je na kousíčky všechny. Ale takhle aspoň občas, když mě hodně dostane, neodolám...
Díky. Dobrou noc a krásný sny! A ať si aspoň jeden zapamatuješ :)
Kočkodane!!! Nedotčený zůstal palec, a ty to moc dobře víš!!! Myslím, že jsi pěknej uličník! :)
Breberky v hlavě to by souhlasilo - nikoli však na povrchu, nýbrž uvnitř :)
Díky, měj se vesele a nebreberkovatě a.
Lady de Winter
24. 07. 2022Uff, tak to je síla! Tip.
Bylo to velice sugestivní! Mívám podobně zamotané sny, kdy chvilku jsem nějaká osoba a pak se to změní a koukám na sebe zase z jiného těla. Je to zajímavé. Sny jsou druhé životy!
Je potřeba vykládat sny? Nepotřebuji aby mi někdo do něj lezl. Ale docela se mi text líbí.
Evženie Brambůrková
24. 07. 2022Najděte, prosím, nějakého znalce či vykladače snů a postupně za ním zajdeme všichni. Už dopředu mi ho je líto.
Máš to zajímavé, vyprávět sny je těžká záležitost a pochopit je je umění, stejně jako Zeanddrichovi mi hlavně zůstává nálada snu a někdy ovlivní celý den ....t
Zeanddrich E.
24. 07. 2022Je to rozhodně dost zajímavé, Anko.. .
((...)).
Myslím, že člověku velice může prospět výklad znů od znalce..; -co ale já můžu si nechat vykládat, ..., když mi, většinou, utkví v mysli pouze střípky snu (a ovšem většinou také nálada toho snu; -alespoň z toho se tedy snažím čerpat..).
Já jsem měl nejdříve obavy, že slunce našlo ve tvé hlavě nějaké breberky. Avšak ve srovnání s následným dějem by to byla vlastně pohodička. Nad dílkem jsem zůstal stát (vsedě( ohromen, jako kdyby mě někdo praštil palicí.
Po chvíli ale zapracovala ambivalence a přišel možná ještě větší šok, když mi došlo, že zůstal jeden prostředníček intaktní. No, budu doufat, že se moc často vyjadřovat nebude. (ani v reakci na tento můj komentář) ;-)
Benetko, díky. Tohle bylo výživný. Jdu si lehnout :)
Měj krásnou neděli, pá a.