Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČerná veverka na mostě přes řeku
Autor
Jamardi
Stalo se to přesně tak dnes dopoledne.
Bystrá očka se dívají, dvě uši a střapatá oháňka, dvě vteřiny a už běží přes silnici nejprve vzorně nejkratší cestou, pak zešikma.
Co by ne, stejně nic nejelo kromě jednoho kola.
Na druhém chodníku se zastavuje a otáčí.
Měří moji rychlost?
Vzpomněla si na slova, že má na kraji vozovky vždy zastavit a rozhlédnout se?
Kdybych tak měla v ruce foťák. Ale nemám a ona na mě nepočká.
Po pár metrech se zastavuji a otáčím já.
Zbytečně, už ji nevidím.
Most je prázdný.
Černá cestovatelka se dostala tam, kam chtěla.
28 názorů
jamardi, takové okamžiky je třeba zachytit! Foťákem nebo minipovídkou. Zvířata se s námi postupně učí žít...
Jamardi,
všechna veverčí hnízda, která jsem viděla, byla dost vysoko. Kolik mláďat ale přežije, nevím. Největším nebezpečím pro ně jsou kuny a těch je u nás dost. Kuna šplhá po stromech velmi dobře a je jí jedno, jak je hnízdo vysoko. Kuna vyloupí taky spoustu ptačích hnízd.
Alenakar, řekla bych, že ten strom musí být vyšší, aby měly soukromí. My máme pouze ovocné stromy. Jen jeden soused má obrovskou douglasku, tam bydlí hodně ptáků. Měl ještě velký stříbrný smrk, ten loni uschnul. Tak velké stromy nebyly plánované. Oni vyrostly tak, že si toho nikdo nevšiml. :)
Jamardi,
veverkám je celkem jedno na jakém stromě si hnízdo z větví postaví. Hlavně musí najít rosochu větví blízko kmene jako základ. Při stavění hnízda strom dost poškodí, protože větvičky odhryzávají, nehledají je na zemi. Letos měly hnízdo na modřínu, v minulých letech na borovicích a nedávno dokonce na sekvojovci mamutím.
Evženie, není to tam žádná dálnice, stačí, když budou dávat trochu pozor.
Mému tatínkovi se stalo, když jezdil s poštovním vozem, že na kraji chodníku stál pes, podíval se vpravo, podíval se vlevo a vstoupil mu přímo pod kola. Nikdo to nechápe.
Dík.
Evženie Brambůrková
09. 08. 2022To je dobře. Horší je, když to nestihnou.
Veverky já ráda... Směju se tu, taky je pořád fotím a zjistila, že verka je i maso z býka, má veverčí uši...ještě, že mám alergii na hovězí maso. :)
Utgard-Loki, že by něco takového jedl si stejně nikdo dnes nedovede představit. Ale nestraš!
Alenakar, vzpomínám si, že bydlíš u lesa. Na jakých stromech si ty hnízda staví? To, že strne, když se lekne, by možná svědčilo o tom, že mě předtím neviděla. Já toho o veverkách tolik nevím.
Děkuju :)
blacksabbath
08. 08. 2022Páni....to je krásnýýýýýý....díky za podělení se:-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Jsou to krásná stvoření, příběh mě potěšil, taky nemívám v takových chvílích foťák u sebe :).
Máme plnou zahradu veverek. Na jaře jsou dokonce na stromech i veverčí hnízda a veverky u nás i vyvádějí mladé.
Veverky mají ale jednu divnou vlastnost. Jsou sice hbité a rychlé, ale chvílemi, třeba když zmerčí kočku, na chvíli strnou a rozmýšlejí se, co mají dělat. Někdy je to může stát život. Měli jsme dva kocoury, kteří uměli lovit veverky.
Storka drobná, nevelká,
zvířata však dokáží
lidskou mysl oblažit,
jak v případě Jarmily
ona černá veverka.
Potěšila na chvíli.