Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seskrýt se
Autor
Biskup z Bath a Wells
slyšíš třepot
každýho z miliard listů
stromku bez odpalujícího zařízení
ach ty kořeny
jsou silný ale svazujou…
jako tohle město
co se dáví cihlama
křídla ptáků
malujou nebe
samy sebou
chtěl by ses skrýt
v pohybu…
chtěl by ses stát
vlastním stínem
možná v podpaží domu
co tajně mává tramvajím
19 názorů
Nikoliv, jsem velkým milovníkem (zralého) máku. Leč tento pokrm již nebyl několik desetiletí s mou ústní dutinou kontaktován. (promiň, pokud ti přijde komentář trochu uslintaný)
Biskup z Bath a Wells
22. 08. 2022... se strouhankou...? :)
Nebudu skrývat, ze se mi tvoje dílko zamlouvalo. Vypíchnul bych napríklad to dusení se cihlami. (já se obcas trochu dusil skubánky)
Biskup z Bath a Wells
22. 08. 2022jsem rád, že zaujalo...
Zeanddrich E.
20. 08. 2022Zajímavé celkově
Biskup z Bath a Wells
15. 08. 2022díky, Ozzy ;-)
Biskup z Bath a Wells
11. 08. 2022... hodně :)
Biskup z Bath a Wells
11. 08. 2022slaboduchým určitě ne... poezie je hrozně subjektivní :)
Biskup z Bath a Wells
11. 08. 2022;-)
Jako že ano. Některé obraty jsou pěkné. Ale ve výsledku vůbec nevím, co básní chtěl autor říci. A že by měl zastoupit z díla pocit? Nevím, asi jsem slaboduchým čtenářem. Ale nic krom náznaků nepociťuji.
Aha, skrýt se nejen v pohybu, ale ve stínu (pohybu)... jo, s tím už souzním líp.
opravdu mě těší, jestli vás to nějakým způsobem oslovilo a že se vám líbil závěr, který to tak nějak decentně a vhodně ukončil
stín - to by šlo ke stínu, co vrhají listy stromu, křídla ptáků nebo "podpaží domu"...? můj stín se pohybuje, já stojím; skrývám se v něm.
Rem = u silných obrazů snadno hrozí ona samoúčelnost, někdy je obtížné to vyvážit, budu věřit, že tady převládla nakonec účelnost :)
Nevím, těžko můžu dělat rozbor vlastní básně, to nejde ;)
Jde spíš o ten pocit...
Skrýt se v pohybu, zajímavá myšlenka. Zvíře by se snažilo skrýt naopak nehybností... ale ve městě, co se dáví cihlama, tě asi nehybnost neskryje. Stát se vlastním stínem... pod tím jsem si nedokázala představit nic, co by do téhle básně zapadlo. Ale to bude moje chyba. Moc se mi líbí závěr. Jako by měl v sobě náznak smíření.