Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřednost samoty
Autor
Litarts
-
Byť tíží, trápí, skličuje,
avšak v zázemí svobody.
Tak se rozdělí i body,
toho, kdo jim vyučuje.
-
Být svým pánem nebo paní,
nade vše snad pomyšlení.
Pro jiného ve smíšení,
k opěrnému díku vzdání.
-
9 názorů
Snake_01,
sloku nelze takto roztrhat a verše odděleně hodnotit. Smysl dává jen ve svém celistvém sledu a pořádku. Zde je dokonalá souhra a logika obsahu i v rytmických nuancích proměn veršů. Vše je tam, jak má být. Je třeba číst obsah, z něhož vyplývá forma, a porozumět mu. Nepíši říkanky pro jednoduché čtenáře.
a mj.:
Byť tíží, trápí, skličuje,
x Xx Xx Xxx (víceméně jamb)
toho, kdo jim vyučuje.
Xx Xx Xxxx (trochej)
(ani tohle rytmicky nesedí a čte se to špatně)
Problém, který popisuje Radovan, je problémem rytmu
zázemí svobody
Xxx Xxx
rozdělí i body
Xxx x Xx
Rytmicky to nesedí a vytváří to podivnou rupturu, která znesnadňuje přednes.
Není to až takové umění, jako spíš setkání dvou blízkých lidí. Jinak díky za zastavení a zamyšlení.
Nejlepší svoboda je ovšem ve dvou...:-)), to pak není o samotě, ale o odpovědnosti vůči své svobodě ...pak je též každý "svým pánem i paní , ale navíc i funguje opěrný dík vzdání". Ale je to velké umění k tomu dospět...:-))
To je blbost, jednak z hlediska jazykového znění verše, tak i z hlediska obsahu. Samota se tady nerozděluje o body, ale rozděluje je ten, kdo jim vyučuje. Moje básně jsou složitější.
Radovan Jiří Voříšek
22. 08. 2022Jakési staromilské, kostrbaté, napsané tak krkolomně, že se čtenář musí dost snažit, aby rozpoznal sdělení, které je tady nejsilnější. A proto je škoda jej nešikovným zpracováním zastřít.
k rýmům: o něco lepší by bylo - svobody / o body než svobody / i body