Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV pohybu
Autor
Gora
Zvlněná fronta –
rorýsi se spouštějí
stále níž a níž
Slunce po štítu –
hrdlička načechrává
růžová pírka
Rovnám si záda –
nad záhonem s cibulí
letící balón
31 názorů
Zeanddrich E.
14. 09. 2022Každé mne oslovilo trošku jinak; - na prvý pohled č. 02, pak č. 03, a nakonec i číslo 01 :)
blacksabbath
30. 08. 2022napsáno životem.....ty jsi dodala písmenka...:-)))))
Roky styl žrouta
on celý den prostě jí
kouli stále blíž
zas u nosu Čikuli
král šetří chválou
Já si u té druhé vybavila, že když v zimě zapadá slunko, tak je jednu chvíli sníh místo bílé růžový, je to jenom okamžik, někde mám i fotku, tu mám moc ráda...
Karle, ano, před bouřkou měli rorýsi rej:-)... díky, od nás z kopce startují balónáři, je to tu skoro denní obrázek... a děkuji.
Jednička vystihuje přesně. Rorýsi jsem mockrát pozoroval za soumraku nebo před bouřkou. V tom si lebedí. Lítají nad hladinou země. Hrdličku jsem viděl v pohybu. I cibule mi je blízká, akorát tady lítají spíš plachťáci, o vrtulnících ani nemluvě. Všechny tři moc pěkné.
Irenko, moc hezká jsou všechna, ale nejvíc mě zaujalo první :-))), TIP
Katko, jsem ráda za tvé hodnocení a vysvětlení, jak texty vnímáš právě ty... kireji u cibule jsem mnohokrát zvažovala, přemístím je - a děkuju!!
Řekla to za mě už Katka, vidím to podobně - poslední haiku je nejlepší, velmi propracované a se spoustou potencionálních interpretací.
Zvlněná fronta, hmyz jde dolů a rorýsi ho následují. Výborný text.
Také dvojka je v můřím vnímání povedená, s jemným přesahem.
Balón a cibule- tady je text zajímavý už opakováním tvarů, ty jsou podobné, ale všechno ostatní stojí v juxtapozici- svázání se zemí, práce na záhonu s podtržením v narovnání bolavých zad a proti tomu volnost, lehkost letícího balónu, dálka, dobrodružství, nadhled. Krásné, plné haiku.