Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePsycho Path
Autor
Odpoutaný Prométheus
Bitevní vřavu často střídá ticho,
(slyš, jak od stěny odráží se hrách)
těm, co přežili hlasitě kručí břicho,
basovým tónem muziku tvrdí strach.
Své proroky si rádi oběsíme sami;
neleňme, do díla - čas leštit gilotiny!
Proti nám ten, který odmítá jít s námi,
a zradou provinil se každý, kdo je jiný.
Zuby mrtvých zpustlá pak osejeme pole;
pád se nás netýká, neb zůstáváme dole...
4 názory
Odpoutaný Prométheus
06. 09. 2022Janina6 - víš, že od Tebe si veškerý feedback poslechnu rád. Vadí mi lidé, kteří se vyžívají v kritice detailů, aniž by si dali práci s pochopením nálady a sdělení textu. Reakce lidí jako jsi Ty pochopitelně vítám, jinak bych si přece mohl psát do šuplíku - důvod mojí setrvalé přítomnosti spočívá ve faktu, že tu existují lidé, se kterými čas občasu dochází k hlubší komunikaci (nebo chceš-li, souznění nebo synchronicitě) než s těmi, které potkávám na svých toulkách ulicemi Prahy. Narozdíl od Aleny pořád považuji jakoukoliv formu umění za komunikační prostředek - když už si dá autor práci s tím, aby se naučil nějakou techniku a aby svůj prchavý vjem přetavil do podoby, kterou je možné sdílet, tak ho pochopitelně zajímá resonance, kterou tento vjem indukuje v ostatních.
Moje konflikty s některými místními "znalci" pramení z toho, že občas dávám naprosto vědomě přednost objektivně "nedokonalejší" formulaci, protože stejně jako osobité vady na kráse, dodávají tyto dílu svébytný charakter. Paralela s alkoholem - samozřejmě, že lze z lihu vydestilovat úplně všechny "nečistoty" - ale výsledkem je vodka, téměř bez chuti a zápachu, a k výsledku stačí dostatečně dokonalá kolona a přesné dodržení výrobního postupu. Nicméně výroba stařeného jamajského rumu, nebo single malt whisky - to už je třeba vědět, které "fujtajbly" je nutno v destilátu ponechat.
Tedy - pokud Ti to stojí za námahu - směle do toho, jsem zvědavý, co bys změnila, jak bys to napsala, atd. - minimálně se něco dozvím o Tobě, což mi za námahu stojí vždycky. ;-)
Super, velmi aktuální. Vlastně - bohužel - nadčasově aktuální. Obzvlášť závěr je velmi trefný. Do vázání veršů ti kecat nebudu, bo vím, že to nemáš rád...