Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyprávění o vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance: Husí rodinka a liška (reedice)
Autor
Alegna
Jednoho roku počátkem března přiletěl k rybníku párek divokých hus.
Samička nemeškala a hned se pustila do stavění hnízda mezi ostřicí nedaleko Ostřičkova domku. Posbírala větvičky, zobákem natrhala listy ostřice, všechno to poskládala tak, aby hnízdo pěkně drželo pohromadě. Nakonec si vytrhala ta nejjemnější pírka a těmi hnízdo vystlala. Čtyři dny pak kladla do hnízda vajíčka, posadila se na ně a zahřívala je svým tělem nepřetržitě čtyři týdny. Samec ji ve dne v noci hlídal z hladiny rybníka. Měl odtud rozhled, hned by viděl, kdyby chtěl někdo samičce, nebo vajíčkům ublížit.
Jednou v noci se cosi mihlo kolem stromů na hrázi. Houser už jen zahlédl huňatý ocas, jak hbitě zmizel v ostřici. Začal vydávat domluvené ostré signální zvuky. Poté hlasitě máchl perutěmi, vznesl se a letěl huse na pomoc. Jeho hlasité počínání probudilo skřítka, ten pochopil, že husám hrozí nebezpečí. Za pokřiku kšic, kšic, kšic se rozběhl k husímu hnízdu. Všechen ten mumraj lišku, která měla k cíli jen jeden skok, vystrašil. Obrátila se a rychle pelášila pryč. Stihla si však všimnout, že se housata z vajíček ještě nevylíhla.
Od té doby se u rybníka už neobjevila.
19 názorů
Evženie Brambůrková
15. 09. 2022To jsem si oddychla.
Zeanddrich E.
14. 09. 2022Je to hezké, mile napsané :)
bixley, těší mě, že se líbí, ano, mláďata je třeba chránit, sama to ještě neumí
Dievča, ne ochraňovat mláďátka není jednoduché, jsou bezstarostná, důvěřivá a zranitelná
dievča z lesa
12. 09. 2022ouha! ... a tlesk pomohol, to je dobre, ochraňovať mláďatká nie je jednoduché***
Štírko, chtěla jsem a zapomněla při svém díky pochválit tvůj originální a vtipný komentář, tak napravuji tímto :) je supr
Lubošku, tvoje fantazie a vtip nezná mezí a já za to posílám v oplátku také poplácání po zádech, úsměv a veliké díky
Lído, opravdu mě po dočtení ani na milisekundu nenapadlo, že bych tě za dílko nejraději zastřelil. ;-) Jestliže něco bouchne, tak jedině moje dlaň na tvoje záda.
Pokud by měla k dispozici kvalitní překlad, jistě by byla spokojenou čtenářkou i Stefani Joanne Angelina Germanotta. (Lady Gaga)
Zase kousek usmívací pohádky : tentokrát ke kafi na balkoně... Dobře se to přikusovalo, fajn moučník - dobře jsi napekla :-)
blacksabbath
12. 09. 2022spokojeně štěbetám...gagaga :-)))))))))))))))))))))