Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTD - Ve špatném světě
Autor
supizmus
V únoru mu bylo deset let. Jenomže teď je září. Říkají mu: "Vstávej!" Ale on zrovna snil o dalekých zemích, pralesech plných života a východech slunce nad oceánem. "Umejt krk!" Jenomže voda je tak strašně obyčejná, bez chuti, bez vůně. "A kafe!" Ale on pije čaj. S medem. "Máš úkoly?" Každý máme nějaký úkol.
Má úkoly. Obtěžují ho, brání mu rozvíjet vlastní iniciativu. Vstává. Je konec snění a šedivá skutečnost zase vítězí. Myje si krk. Tak rád by si jej myl v rozlitých řekách Střední Ameriky. Pije kafe a myslí při tom na čaj. Jí, aby vyrostl. Ačkoliv vyrůst nechce. Učí se, aby z něho něco bylo. A přitom tiše umírá to, čím je.
12 názorů
Biskup z Bath a Wells
26. 09. 2022... a co teprve chudáci rodiče? :)
pěkná úvaha procitajícího chlapce, vadila mi v textu jediná věc - slovo "iniciativa", zní tady tak cize...
Tenhle velmi obsažný text mě ťal do živého. Má pár řádků a přitom je v tom strašně moc. Děsně smutný konec klukovské touhy. Z příspěvků k dnešnímu TD mě tohle minimalistické dílko nejvíc zaujalo, přímo dotklo. Proto dávám tip.
Na rozdíl od něj a jeho úkolů mě přečtení tvého dílka vůbec neobtěžovalo. ;-)
vylít kafe a udělat si čaj.....něco odletí - něco přiletí.....důležité je nepotlačovat křídel rozpětí!!!!
Není špatné, když něco umře. To by mu pak bylo celý život deset let. :)