Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDokonalý život
04. 06. 2002
7
0
1639
Autor
Glass
Vstávej, bezejmenný
V objetí cizí ženy
Do práce cesta je jediná
Tvůj život - bezbarvá střepina
Pracuj, bezejmenný
Jen čtyři holé stěny
Ubíjen vlastním stínem
Večer smíš se omámit
krvavým vínem
Uprostřed mysli stav zeď
Skrz oči do ráje hleď
A uši zaplav hlasem Změny
V objetí cizí ženy
Usínej, bezejmenný .
já tuhle báseň určitě chápu. Jde o to, kolik lidí takhle žije.. přece není nic špatného na tom, že milujeme svoji práci.. a večer se opíjíme vínem.. a jsme si sami vlastním stínem. Někdo je tak osamělý, že nemá jinou cestu na výběr.. je to asi smutné.. celá ta báseň i ten, kdo takhle žije
Booooooooooooooooooooožeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CHCI MÍT TVŮJ TALENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
forma vcelku vychytaná ale zdá se mi trochu patetické. Zhnusení světem: dobře. Ale chtěl bych si ten pocit přivlastnit přes nějaké pocity které ve mne nějak kauzálně navodíš a ne jen přijmou hotové zhnusení.. nevím jestli jsem to dobře řekl ale myslím to tak...
nevím proč, ale po té předchozí básničce jsem si úplně pčedstavila anonymního človíčka ze sídliště, kterého roztáčí ten denní kolotoč...práce, trocha povyražení, spánek, práce,tro.....
... že by mladý rozhněvaný muž?!
Inu, patří to k Tvému věku a jde Ti to docela dobře.
BTW: jen ta prostřední sloka mi nějak rytmicky škobrtá ....
Líbí se mi forma a myšlenka je myslím dosti silná. Nevím sice jak to autor myslí, ale já se domnívám, že se v tom uvidí spousta lidí. Jen "skrz oči do ráje hleď" zdá se mi podivné. Nedokážu říci, zda se mi to líbí či ne, je to podivné, ale usmívám se tomu.
Myslím, že pokud se člověk chce nudit a žít bezbarvě, nejmenovat se ..jako by nežil - to brouk má větší hodnotu a přínos pro svět.
*!
Ještě něco málo k názvu...výstižná ironie
des_te_meer
04. 06. 2002
Zdenda: Chudáku...Nejhlubší kritika, kterou jsem četl! Gratuluju!
Má ještě někdo stejně intelektuální názor jako Pan Zdenda?