Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePo šichtě
Autor
Alenakar
Odlíčíš se a odložíš
oficiální úsměv
a s ležérně zbouraným účesem
se obrátíš zády
k ejdžistickému zrcadlu.
Máš po šichtě a prázdné odpoledne
je načaté jak láhev šampaňského,
ze které prchají bublinky.
Miluješ tohle natěšené
soukromé ticho,
svůj nedočkavý bílý klavír
a za ním
v průvanu předem tleskající
záclony.
...A zimomřivé červené
podzimní sluníčko bez pih
za oknem pomalu leze
z větve na větev
a holé stromy, odstrojené jako ty,
sní taky nejspíš o Svěcení jara
třebaže nemají listy
třebaže nemají prsty,
které se rozběhnou po klávesách.
35 názorů
Morticia Adams
01. 11. 2022"!
trojorte,
Prokopjev byl taky rocker. Avantgarda má k rocku vždycky hodně blízko.
Leraku,
pamatuju doby, kdy se s vážnou tváří tvrdilo, že talent máme vlastně všichni. Tato komunistická koncepce se projervovala hlavně ve výtvarném umění a já jsem se v životě probírala haldami malůvek "pracujícího lidu". V něčem to bylo legrační, v něčem depresivní.
Já ale stojím oběma nohama na zemi. Dobře vím, že nikdy nebudu skládat jako Stravinskij a že mé maximum by byla TV "Šlágr".
Umělče,
jsem zakuklená modernistka. Nakonec ze mě vylétne avantgardní motýl.
Phil,
roky jsem si tady dělala legraci z místního "minimalismu škrtálismu", který tu propagoval zvláště chronický škrtálek a2a2a. Vnímám tento "škrtálismus" jako jednu ze smrtelných chorob současné poezie. Buď to, co píšu, zůstané vcelku a dostane to 15 tipů tipů v oné podobě, v jaké to bylo napsáno, nebo to smažu celé. Nestarám se o fragmenty svých básniček. Jsou mi ukradené. "Šichta" sítem prošla, takže zůstane, jaká je.
Já se snažím být "pseudoin", pokud zrovna nejsem "pseudokonzervativní".
Rem,
já samu sebe do básní nikdy nevkládám a sama se v cizích básních nikdy nehledám. Vždycky se snažím být nad věcí, protože poezie je většinou jenom hra. Není "skutečná" není "autentická". Obzvláště dnes se básníci jen snaží psát dle poslední módy. Už dávno není důležité, co píšeš. Důležité je, jestli jsi "in".
blackie,
to je supr. Ukázky z toho koncertu Škorpíků jsem už viděla na TV Rebel. Krásný soulad rocku a vážné hudby!
Ouha, touha. Možná jsou to jen sny věrné - potutelné. Jen když talent křesá jiskry a pobízí v plamen. Vytryskne snad pramen, který žízeň hledá... a možná najde.
Však proč marnotratně přát si to, co nám není géniem dáno - proč o tom marně snít? Když máš kapku intelektu s millionem mikro organizmů, v moře můžeš doplnit.
...já se přidám, zkrátila bych ji, mám po šichtě, sundávám si pomalu punčochy, mám krásné nohy, vím to, vím, že mne pozoruješ a myslím při tom na sex...
blacksabbath
14. 10. 2022jo, to mám ráda...např. už klasika https://www.youtube.com/…ILc
Phil,
možná hudebně nadaná stará panna, možná asociálka, která má za sebou dost dobrodružný život a ve svém věku má už raději Stravinského než kolegy v práci. Dr Hose v sukni.
Muamarku,
díky... Volný verš má tu výhodu, že si můžeme vytvořit vlastní rytmus a nějaké ty vnitřní rýmy do něj pokoutně taky vpašovat...
Janry,
mnoho lidí má dvě tváře jako třeba Dr House, kterého jsem tu už zmiňovala. V práci byl věhlasným lékařem, doma jazzovým klavíristou nebo kytaristou a případně byl taky výborným kuchařem.
Alegno,
sním o tom, jak pěkné byto bylo, kdybych měla talent jako Stravinskij nebo jako Paganini.
Mít talent, co měl Paganini,
snad bys ty sám mi trylky hrál,
mít talent, co měl Paganini,
s houslemi sám bys v dešti stál...
blackie,
rock má přece tolik odstínů a podob! Jistěže někteří rockeři poslouchají Stravinského a jiní zase ne. A sama víš, že mnohé rockové kapely hrály s nadšením se symfonickým orchestrem. Obzvlášť v Anglii je to taková jakási národní zvyklost. A nejenže rockeři hrají s filharmoniky, ale občas někdo upraví rockové melodie jako vážnou hudbu. Vždycky jde přece hlavně o melodie.
ktovie keď sa raz všetci ,, odstrojíme,, čo bude ,nebude ďalej...dielo sa mi páči
Podle mě jsi mistryní ve verši vázaném. Ale musím uznat, že zpěvnost a rytmus máš i v tom volném - a i v něm umíš složit sonáty krásna...
i rockerka může poslouchati Stravinského:-)))) a k tomu ty krásné verše!!!!!
Já jsem celé roky při hudbě cvičila v posilovně a taky jsem při cvičení pouštěla hudbu návštěvníkům. Stravinskij to ale nebyl.
Evženie Brambůrková
13. 10. 2022Při hudbě maluji. Je to pak krásné.
Evženie,
ale kdybych tak ještě uměla hrát na klavír, třeba jako Dr House... Já ale na klavír hrát neumím, jen si to tak představuji. Při "Svěcení jara" a taky při "Romeovi a Julii"(Sergej Prokofjev) jsem ale recitovala kdysi básně.
Evženie Brambůrková
13. 10. 2022Básnířka určitě jsi. Hezky vykreslené, věrohodné a přitom takové lehoučké.
Jamardi, díky. Někdy se pokouším být avantgardní básnířkou, jako byl Stravinskij avantgardním hedebníkem.