Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠpitální II.
Autor
Gora
Odvážejí mě
vozíkem na sádrovnu –
holčička mává
Před chirurgií –
přepočítává prsty
pořád dokola
Doktor o pauze
sleduje zpravodajství –
koukám se z okna
44 názorů
Radovan Jiří Voříšek
16. 10. 2022odvážejí ji
vozíkem ze sádrovny -
není jak mávat
po chirurgii
přepočítává prsty -
nevychází to
doktor se kouká
sleduje zpravodajství -
pacient stydne
I veselý a poetický pohled na nemocniční prostředí je nakonec smutný. Hezky namíchaná nálada.
Theo, počítání bylo spíš automatické, asi o tom ani nevěděl, tedy pán... a díky.
Thea v tramvaji
14. 10. 2022Ta dvojka může být fakt drsně morbidní :))
A já se taky v čekárně nečekaně rychle uzdravuju a vlastně si říkám, že jsem tam ani chodit neměla...
Jeden z mých posledních zážitků na chirurgii byl vtipný: pokousal mne osmák. Sestře chvilku trvalo, než ji došlo, že tím myslím zvíře. Navíc můj sedmák i druhák nejsou agresivní a nikdy by mne nepokousali! Teda... doufám :)
Ta mávající holčička je krásně ironicky sentimentální, u pána, který si přepočítává prsty, si nejsem jistá, jestli mu nějaký chybí, nebo přebývá. Tip.
zajímavé *, já v čekárně pozoruji,tahle paní je z vesnice, tahle zase je asi bývalá úřednice a sillně nalíčená, neumí strárnout s noblesou, ten pán vedle poklepává nohou a je nervní, neb už čeká půl hodiny, paní středního věku telefonuje s kámoškou a slyší to celá čekárna...prostě je to celkem zábavné čekání, když jdu jen na kontrolu a celkem nic mne nebolí :-))
Díky, Janino, tam se nikdo vlastně už ničemu nediví. Tvá mini je příkladem:-).
Zajímavé úhly pohledu, bavilo mě to. Nejvíc asi to přepočítávání... dá se vyložit i trošku morbidně... :-) Jo, v nemocnici člověk vidí nevídané věci. Vzpomněla jsem si na svůj postřeh z příjmové ambulance...
z čekárny akutního příjmu
je pěkný výhled
na ústav patologie
Díky, Jani, mne taky tam v šeru chodby - asi šetří na svícení - to bylo dost podivné počínání.
Irenko, pěkné a výstižné obrázky, zaujalo mě přepočítávání prstů :-))), TIP
Já se v čekárně většinou, pokud neumírám, cítím naopak zdravěji než jindy - uzdravení strachem:-), díky.
Ireno, já když jsem u doktora v čekárně, vždycky se cítím nemocnější než jinde. Myslím si o sobě, že nejsem úplně nejvyjukanější, ale nervy ve mně pochodují. Jednou jsem seděla s ostatními v čekárně na chodbě v nemocnici a otevřely se dveře a vyjela osoba na lehátku přikrytá jen plachtou. Někdo řekl bázlivě "exitus", já jsem to sice nebyla, ale přesně tu samou myšlenku jsem také měla. Ale nebyl vůbec mrtvý, jenom nahý.
Prsty přepočítávají také truhláři... Z okna je příjemnější pohled. Na konci když už je po všem je to příjemně uklidňující a optimistický. Pro jednoho pacienta...
Většinu života jsem pracovala v nemocnici. Někdy byla pacient. Zranitelný. Skákala po schodech, počítala fialky a chtěla porodit na prvního máje, ale byla neděle. Tak druhého a
nakonec jsem ráda. Dvě a pět je sedm. Moje číslo. Byl to můj domov a všechno se to shromažďovalo v lednici a konvicí se vřelou vodou na zalití kávy. Když chci. Procházím se chodbou. Tou dole, kde jsou štěnice a švábi. a tma Tam.
Peter, no právě:-)
Byl to pán asi po mrtvičce a čekal tam na příjem a počítal a počítal... fascinoval...
Kohout je většinou přátelský, pokud mu jiný neleze do zelí... děkuji, Luboši:-)
Karpatský knihomoľ
13. 10. 2022s tým prepočítavaním prstov pred chirurgiou ma napadla morbídna verzia, či ich ešte bolo desať
Jarmilo, člověk tam nemá nic jiného na práci než sledovat cvrkot... a v duchu sumírovat dílka... děkuju ti.
Evženie Brambůrková
13. 10. 2022:-)
blacksabbath
13. 10. 2022také mávám....prsty mám všechny....umíš se koukat!
Přísně střeží mě
pak kohout začal - klovnul
řvu jako kráva
Trochu veselé a trochu z toho mrazí. To zpravodajství je nebezpečné, mohlo by člověka porazit, koukání z okna je lepší. :) Mávání a počítání prstů, to je jako před popravou. Taky by se to ve mně pralo....
dievča z lesa
13. 10. 2022živé obrázky**