Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNeděle u zámecké zahrady
Autor
Gora
Neděle u zámecké zahrady...
Učím se pískat na prsty. Pro radost,
ať rozumějí moji psi.
Sváteční sběratelé kobližků
v okruhu pro koně
tělo těsně vedle těla, mají přivřená víčka,
vztyčené dlaně.
Snad i já bych ten zázrak / dotek /chtěla:
vezměte mě do kruhu, vesmířané!
Ale slunce je zlomyslné, rozesílá
polední paprsky x všem žencům
a naši ženu / píseň / růži
zrentgenuje skrze zaručeně funkční
spodní prádlo
až po metalicky zlatou kost.
Letní pěnu dní nakonec stejně slíznou psi!
A já? Učím se luštit
/ná/znaky v ležatých obilných kruzích
a pískat na prsty.
39 názorů
Radovan Jiří Voříšek
12. 11. 2022Svěží dílo, nespoutaná pohoda. Hezké a překvapující je pro mě zařazení vzorů pro skloňování podstatných jmen rodu ženského. A ještě to doplnění s prodlevou několika veršů o kost (metalickou) mi přišlo i vtipné.
Celý tento "ženskorodový" exkurz je velice originální demonstrace ženské pestrosti.
Evženie Brambůrková
18. 10. 2022Pískám jen na pusu, ale sluníčko bylo nádherné.
Tak v tom případě jsem již na sebe za posledních šest let vypověděla skoro vše:-). Děkuju, Peter. Až přijedeš a potkáš u zámecké zdi/zahrady ženu s několika psy, za níž se budou plížit i kočky, jsem to tutově já. Před pár roky s námi chodil beran Tonda, páv a čtyři psi.
Karpatský knihomoľ
16. 10. 2022Namýšľam si, že viem o tebe niečo skrz tvoje texty, že o sebe prezrádzaš tým o čom a ako píšeš. A aj preto, že tomu verím.
Karle, díky... ti "nedělní" tam přistávají pravidelně... jednou mi utekly rotwajlerky, dobře to dopadlo.
Andreieno, děkuju ti za komentář. Některá tajemství ani vyluštit nedokážeme. Například proč "vesmířané" o nedělích sedávají v kruhu a nasávají /sluneční energii/ pěkně společně:-).
Staré znalosti a dovednosti a jejich zasazení do vesmírných souvislostí je velice jímavé.
Irčo, za tohle dílko na tebe určitě nebudu jako pes a nevypískám tě. (mrk)
Irenko, pěkné :-))), TIP. Sběratele kobližků jsem neviděla už několik desítek let a pískat na prsty jsem se nenaučila.
Umět si jít jen tak a písknout... já pískám na vystřelenou nábojnici... :)
Je vidět, že na pozorování máš času dost. Jednou přijdou vesmířané, kdoví jak to proběhne... Zvlášť poslední je kouzelná.
blacksabbath
16. 10. 2022beru tě do kruhu za ruku.......pro radost....*/**********************
Je to hodně citlivě napsané.
Pískat na prsty není málo a oproti slunku je každý méně než zrnko písku.
Umíš a náznaky jsou vždy, jen musí být člověk natolik vnímavý, aby je postřehl. Lepší je však neluštit, jen se nechat unášet jejich tajemností.