Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJarní
Autor
zády k Vám
déšť v okně šmíruje
což nahá dívka netuší...
trn na struně ticha brnká
melodii zatím ukrytou
do dlaně jara
taje sníh...
9 názorů
zády k Vám
30. 12. 2022jsi bystrý hošík :-)
není ta první půle písní "dešťovou"- zde jako šestá
a druhá půle již sdělenou písní "sněhovou" ? (zde publikovaná, jako druhá)
Líbí se mi zvukomalebnost první sloky - evokuje šumící déšť a rychle vtahuje do děje.
Druhá sloka už hraje (ha-ha) na rozdrnčené struny staré kytary a pak přichází trochu nepřirozené utnutí myšlenky - působí chaos, který je umocněn odsazením předposledního verše. Za sebe hledám příběh trnu a podobnou hru se zvukomalebností, která je v první sloce nádherně dotažená.
Do dlaně jara
Taje sníh - krásné dvojverší, i by mohlo vytvořit jisté tajemství, ale příběh nerozvinut (možná navázat ještě dvojverším? Delší slokou?) spíše než obsah bych tedy vypíchla formu, při přečtení nahlas báseň vklouzne mezi rty jako karamela, rychle se rozplyne a zůstane ten milý, příjemný pocit sladkosti v ústech.
zády k Vám
05. 11. 2022opraveno . dík
Šmírující déšť je fajn, ale tón na st(r)ůně stůně.
"Dlaň jara" je pro mne už moc velká abstrakce.
Biskup z Bath a Wells
04. 11. 2022lehce napsáno, s chutí přečteno