Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChvíľa žltá, ničota
Výběr: Bix
05. 06. 2002
8
0
2037
Autor
Mythus
(Ticho ako pred monológom)
Radšej nevedieť.
Oči,
uši,
nos a srdcia
privrieť
prikryť
zastaviť.
Zastať
životom
ticho
v kúte
dych pohol prachom
Ako Sýkorka so záverom - pripadá mi ako prechod do praxe - dovtedy sa iba špekuluje, premýšľa, znie to ako návod na použitie.
A potom ( predsatvujem si trochu zaprášené divadelné dosky ) otvoríš ústa a to čo z nich vyjde rozvíri všetko okolo.
Hoci predtým tak veľmi chceš necítiť, nevidieť, mlčať a nepočuť...
ticho ako pred monológom už od začiatku vytvára v básni napätia - keď chceme niečo dôležité povedať, obvykle sme nervózni a dosť rozrušení - ale na druhej strane si to sformuloval ako vecnú dramatickú poznámku v zátvorke, čo len podporilo dojem napätia a rozporu
zastať životom ticho v kúte
ako keď si niekto opakuje text pred predstavením - všade je frmol, jediný úbohý pokoj je pri stenách a v kútoch
predsa len je ale Tvoje divadlo pre mňa v predsatvách prázdne, až kým sa prach nepohne
( možno niekde v zákulisí načúva upratovačka )
Tynda: Ako povedala Ľuba: "Dokážeš učiť jednou vetou."
A máš pravdu. Keď som to potom prečítal, zrazilo ma to k zemi.
Toľká jasnosť, pri nebesiach!
Ten text je velmi silný a jevištní autmosféra umocněná nějakým tím spotem ( osvětlení ) je více než vhodná (tady už si krásně vizualizuji :o). Jen mi moc moc vadí ten dovětek : "dych pohol prachom".
Je-li určen jen režisérovi, či hercům, aby dokázali vhodněji báseň interpretovat, pak nemám nejmenších připomínek.
Jako součást básně však neobstojí.
Škoda že jsem v první odezvě reagoval na báseň jako celek, což bylo nevhodné.
Kritiky by se měly psát nadvakrát...chtělo by to číst ještě jednou, s odstupem.
Píšeš nádherně...až prorocky...proto mi nedá, abych ti sem tam jednu pod žebro neuštědřil :o)
Celou básňou pripravuješ na to, čo príde; ale aj tak som ku koncu zostal nepripravený. :o)
Súhlasím so Sýkorečkou.
a ten dych - známka, že ešte ziješ, si aj vo chvíľach, keď chceš, aby bol svet statický... Myšlienky statické. Sem sa ešte veľakrát vrátim. Bixi, čo povieš? :o))))
ten pocit velmi dobre poznam a mam dojem, ze aj teraz v tejto chvili je tu...
t*
Je v tom závere toľká sila!!! Zvíril si statiku svojich myšlienok, ten pocit je ako maľba, ktorou si v závere pohol. Nemôžem si pomôcť braček, aj keď mi je pri tvojich dielkach takto :o(, vždy sa usmievam, ako šikovne sa vieš vysporiadať v poézii so svojou predlohou.
* Si jedným z mojich najobľúbenejších básnikov!