Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtracená v dešti
Autor
Alenakar
Stále hustší déšť!
Už nepřečtu písmenka
na rozcestníku
Vcházím do mlhy
Podzimní liják maže
mé stopy v blátě
35 názorů
Filosofko,
dvě haiku po sobě někdy mohou (jakoby) tvořit básničku. Někteří haikaři to nemají rádi, ale já si říkám: proč ne?
sveřep,
díky. Bezva by ale nebylo být v kůži mé poutnice... Někdy může být déšť až "katastrofální". Jednou jsme s kamarády v lijáku v Beskydech přespali na rozhledně.
Kočkodane,
na sprchy pozor. Může z nich vytrysknout ledacos. Já mám raději vanu.
Morticia Adams
18. 11. 2022Mám stejné přání, ale nevim, zda se vyplní...
blackie,
tak už vím, proč se asi říká "psí počasí". Mazlíčkové se mohou ztratit v mlze a zbude nám z nich jen vodítko. V tom mlžném neznámu si mohou dělat, co chtějí.
Můro,
ztratíme se velmi snadno. Jde o to, abychom se zas sami našli, nebo aby nás našel někdo jiný.
Morticie,
já se vžívám do Japonců - poutníků, třeba Bašóa nebo Santóky, kteří viděli sami sebe vlastně jakoby z velké dálky, jen jako mravenečka - pěšáka v rozlehlé krajině... Tohle je přesně pojetí převzaté z tušových čínských a japonských maleb: rozeklané skály, borovice - - a človíčka se slamákem na hlavě a s otepí dříví na zádech aby člověk hledal lupou...
Takhle bych se chtěla naučit "malova slovy".
Umělče,
jsem ráda, že se ti to líbí, protože vím, jak je těžké, se ti zavděčit.
Evženie,
fotku těch varhan jsme měli kdysi v kalendáři v kuchyni. Je to velmi atraktivní námět pro fotografy.
Diano,
vždycky mě potěší, když moje haiku zaujmou i někoho, kdo haiku běžně nečte.
blacksabbath
13. 11. 2022brrrr- psí počasí.....úplně ho cítím */*******
Morticia Adams
12. 11. 2022Mě se to líbí jako celek.
Evženie Brambůrková
11. 11. 2022U nás bys spíše mohla použít na začátku: Varhany na slunci....
Myslím ti Šenovské na kopci nad námi.
kadeřavá,
ano - dalo by se to chápat i takto. Jako příběh s minimem slov. Haikaři mohou chápat haiku samostatně, někdo jiný jen jako sloky dvouslokové básně. Díky.
Karpatský knihomoľ
11. 11. 2022Najmä druhé.
snake,
když porovnám překlady haiku pana Límana a Jana Buriana (předpokládám, že je to onen básník a písničkář, syn E.F. Buriana), je to něco zcela jiného. Pár Burianových překladů jsem ti právě poslala do kritik pod Synem.
Je to z nich cítit... Dobrá práce. Mj. Makoto (pravdivost, reálnost, upřímnost) bylo údajně krédo p. prof. Límana.
snake,
hory, i když ne vysoké, a lesy(ty jsou hluboké docela dost) jsou všude kolem Vyhnálova. V tom jsou má haiku autentická.
Markel,
a většina lidí, na rozdíl ode mne žije s mobilem v kapse... Ale dobrodruh s mobilem vkapse? To by už nebyl dobrodruh!
Evženie,
u nás je i dneska pořádná mlha. Když jde člověk do lesa, chce to pršiplášť, pohorky a kompas do kapsy.
Napadlo mě právě jedno romantické haiku pro tebe:
Mácha na kopci -
Ale tam dole pod ním
jen mlha mlha
Evženie Brambůrková
11. 11. 2022Jako bych to viděla.
Poetko,
vnímáš ta haiku přesně tak, jak jsem je napsala. Jsem ráda. Díky. Inspirovalo mě k nim jedno Santókovo haiku:
jaký pohled
jak mizím v zimním dešti
Jednapoetka
11. 11. 2022Jako by nic nezbylo, nic nebylo....Krásná...Díky...