Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRezavá jehla?
Autor
Alenakar
Nedělní ticho v malých městech,
když zvony ranní odzvoní,
když z oken oběd zavoní,
když hospodyňky věří ve steh
sešívající lidi k sobě
rezavou jehlou tradice...
Nikdo nesahá po dýce,
aby ji vrazil do zad době
napořád stejné dnes i zítra:
rodinný stůl, klid pod křížem...
Nadčasový stav beztíže,
kdy nahlížíš do svého nitra
a vidíš totéž, co tvůj děda
anebo tvoje babička.
Slza se dere pod víčka:
rodina sedí u oběda!
Nedělní ticho v malých městech,
když zvony ranní odzvoní,
když z oken oběd zavoní...
Z polévky se už kouří - jezte!
20 názorů
blacksabbath
18. 11. 2022mám také....ty černobílé:-))
Marku,
díky za ocenění i za výběr. Pro některé čtenáře jsem asi příliš konzervativní. Pokusím se to v příštích dnech trochu napravit.
YUM,
"silné momenty" ? Tohle je jen taková nostalgická selanka pro potěšení nás, postarších. Silné momenty vkládám do jiných básní.
blackie,
já vidím totéž, co můj děda a moje babička už jenom na starých černobílých fotkách.
Theo,
taky jsem minimalistka. Píšu haiku a někdy i freeform, které mají dokonce míň než 17 slabik. Cítím to ale tak, že vázaná básnička by měla mít aspoň dvě sloky, pokud má nějak znít. Hudba potřebuje čas a prostor, aby se mohla rozeznít. Psala jsem taky čtyřverší a taky jsem je hodně četla. Hlaně Skácela. Ale to už není o hudbě, je tospíš o obsahu, o nápadu.
Výborně vystavěná báseň až filosofického střihu. Je tam hodně - výpověď o době, lidech, jejich chování. Líbí se mi, jak se slovem experimentuješ, jak vybočuješ z vlastních zdí a mantinelů, jak máš pořád, kam se dostávat.
blacksabbath
16. 11. 2022a vidíš totéž, co tvůj děda a nebo tvoje babička....*/***************
Mi se úplně nejvíc líbí první sloka! Věří ve steh :) Fakt povedené a klidně by to mohlo stát samostatně! Já jsem takový minimalista...
. íš (kdy nahlížíš)
. a+nebo = anebo
Přemítám, zda pod víčka, či zpod víčka. Nejlépe 8. // 9. verš.
Evženie Brambůrková
15. 11. 2022Pěkné.
Jam,
to, o čem píšu, se odehrává dodnes. Mám sousedy katolíky. Je ale fakt, že postupně vymírají a Bohem se postupně stává zlaté tele.
Tradice je kotva a kotva je stále žádaná. To, co píšeš, je ze starší doby. Pak byla doba, kdy se říkalo: "V pyžamu u televize a brambůrky - klasika!! Ha ha ha!" A v dnešní době......Grilovačky?