Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZima
Autor
Mefistofelka
Kratičký je den
mrazivý a ledový -
já se chystám ven
Bílý baldachýn
pokryl sněhem celou zem -
moje stopy v něm
Dřímá celý les
hebkým sněhem ojíněn -
v dáli štěká pes
13 názorů
Mefi,
s těmi jasnými pravidly je to docela ošemetné. Otcem haiku byl zenbuddhistický mnich a poutník Bašó. Zen přímo pohrdá nějakými psanými traktáty o víře nebo o umění. Klade hlavní důraz na intuici. Buď pochopíš, co je haiku intuitivně, ať už "bleskovým osvícením" nebo postupně - nebo haiku nepochopíš vůbec. Pokud tě ale zajímá teorie, nejlépe tady rozumí haiku Pavel Martinec - snake_01. Na tvém místě bych si četla i jeho haiku, haiku Můry73 nebo per_zaye.
Dnes jsem vložila do dílny h.vklady Výlov a Bílé stíny. Pokud tě nějak zaujmou, ráda se s tebou o nich pobavím.
Mefistofelka
27. 01. 2023Ali,
dík moc. Tak jo, když něco sepíšu, dovolím si ti to poslat. Hledala jsem po webu jasná pravidla, ale spíš jsou různě ukázky.
Mefi,
zatím to jsou jen miniaturky...
Včera jsem taky napsala jedno zimní haiku:
Stopy ve sněhu -
S oblevou zmizí z očí
tolik příběhů!
Haiku je docela obtížná kategorie. Pokud bys chtěla haiku skutečně psát, ráda ti s tím pomohu. Pro začátek: haiku nikdy nesmí obsahovat koncové rýmy.
...ale nevšimne si, že se blíží jez, jez, jez
(akorát Mládek tomu neříkal haiku)
Mefistofelka
12. 12. 2022Jasně. Humor je královská disciplína :-)
Dovolím si tvůj koment uchopit jako roztomile cudný pokus o kompliment. (domýšlivý smajlík)
Mefistofelka
12. 12. 2022Seš boží :-)
Zas má Jarda splín
pokecal se melounem
říkám – čert to vem
Účet poslal ČEZ
ač pán již dost ovíněn
furt ví – je to děs