Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSplav
Autor
Alenakar
Splav, který zpíval
druhý hlas
k ukolébavkám,
si v noci stále rozpouští
bílé vlasy
a běhutá voda
odráží stejná souhvězdí
i slova - stálice
a panenka s porcelánovou hlavou
dál spinká nerozbitá
v průhledné kolébce
tam kdesi na samotném dně...
Zachytit pocity z vyprávění
na několika stránkách
do malé nesmělé síťky,
být dalším v řadě okouzlených
starodávným příběhem,
je jako skládat origami
z průklepového papíru.
16 názorů
F.M.R.C.,
soudím(možná se mýlím), že kromě titulní postavy jsou v Babičce nejznámějšími postavami Viktorka a pak Sultán a Tyrl.
Na tento malý výlet ke splavu nemusím být zpravidla vždy bláznem... skvělé.
Když jsem kdysi načítala stránky kronikáře, tak mne okouzlení rychle přešlo. I romantika. Ale stejně něco zůstalo. život
Goro,
vypůjčila jsem si od Boženy kulisy. Jen Viktorka v nich chybí.
Jamardi,
čtu si teď zase po letech Babičku a vychutnávám si ji zvláště po jazykové stránce. Mnohá rčení byla zapomenuta, ale jiná se uchovala v nezměněné podobě až dodnes. Babička je prototypem české selky, která má v zásobě nějaké rčení nebo přísloví prakticky pro každou situaci. Tehdejší člověk nechodil k psychiatrovi a tak si veškerou moudrost musel nosit v hlavě. Zajímalo by mě, jak jsou ta přísloví stará. Jistě pocházejí minimálně z 18. století jako sama babička, nejspíš ale budou ještě starší.
Knihomole,
je to jen narážka na Skácela a Pavlicův hit "Modlitba za vodu". Moje voda má ale bílé vlasy jako stará Viktorka... Ta básnička by se totiž vlastně mohla jmenovat "Splav bez Viktorky".
V Babiččině údolí jsem byla několikrát a vždycky si tam děj z knihy představuju. Moje babička ráda opakovala některé věty z Babičky. Je pravda, že ten styl vyjadřování je jiný. Jemnější. Jde to k těm origamám z průklepového papíru. Dneska to ještě zůstává, když se mluví k dětem. Rozvážnější a laskavější vyjadřování.
Karpatský knihomoľ
15. 12. 2022Keď čítam o vode, ktorá má rozpuštěné vlasy, príde mi na um Skácel. Nie je to od neho?
Evženie Brambůrková
15. 12. 2022Moc pěkné.
kadeřavá,
díky. čtu si už asi podesáté Babičku a hledám, o čem by se dala napsat báseň.